خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری خبر داد

رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی» در نهاوند

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: به مناسبت هفته بسیج با حضور مسئولان کشوری، کتاب «انقلاب اسلامی» در نهاوند رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۷۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته بسیج از کتاب «انقلاب اسلامی» و چند کتاب دیگر با حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی در شهرستان نهاوند رونمایی می‌شود.

 وی افزود: در این مراسم که ۴ آذرماه در نهاوند برگزار می‌شود، نویسندگان کتاب «انقلاب اسلامی» در نهاوند آقایان علی و فرشید جعفری و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: این کتاب در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان و شهرستان نهاوند به تازگی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان آخرین انقلاب بزرگ قرن بیستم، هم به دلیل ماهیت و چگونگی وقوع آن و هم به دلیل نتایج و پیامدهای شگفت انگیزش، نیازمند بررسی بیشتری است.

مختاری افزود: پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل ۵ سال تلاش نگارندگان است که به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در ۵ فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه‌ ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت ۶ عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام به گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم شده و به زیور طبع آراسته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: انقلاب اسلامی در نهاوند از نوع پژوهش‌های تاریخی و با روش توصیفی و تحلیلی تدوین شده است و شیوه گردآوری اطلاعات و داده‌های آن اسنادی، کتابخانه‌ای و مصاحبه میدانی است.

وی گفت: از نکات قابل توجه در خصوص این کتاب، این است که این اثر به نحوی دانشنامه اماکن، افراد، رویدادها و … ۱۰۰ سال اخیر نهاوند شمرده می‌شود در این اثر به تحولات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به موازات تحولات سیاسی پرداخته شده است.

مختاری بیان کرد: استفاده از اسناد منتشر نشده، ملاحظه تمام پژوهش‌های شاخص در خصوص نهاوند و مصاحبه با افراد مؤثر در تحولات انقلابی این خطه موجب غنای بیشتر اثر شده که تلاش نگارندگان بر این بوده است که انصاف رعایت شود و از قضاوت‌هایی که ممکن است اوضاع و احوال کنونی در نقل روایات و مسائل سیاسی گذشته برجای نهاد، اجتناب شود.

وی ادامه داد: نویسندگان با قلمی ساده و روایی، تحولات انقلاب را به شکل منظم و روندی آورده‌اند و این موضوع موجب می‌شود مخاطب ترغیب به خواندن کل اثر شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: تمام تلاش ما این است مراسم رونمایی از این کتاب ارزشمند با کمک همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به خصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کتابخانه‌ها و بسیج رسانه از شبکه استانی و سراسری به صورت زنده پخش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات