ضرورت پیوند بین سیاست‌گذاران فرهنگی، اجتماعی و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: زنجیره ارتباط بین سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و هنر ناقص است و لازم است پیوند بین سیاست‌گذاران در این حوزه‌ها برقرار شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۱۶۵
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
ضرورت پیوند بین سیاست‌گذاران فرهنگی، اجتماعی و هنر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشهد، محمد حسین‌زاده، اظهار کرد: چراغ تئاتر در استان به صورت مداوم روشن است و در تمام ایام سال نمایش‌ها اجرا می‌شود. حتی در ایام مناسبت‌های خاص که سالن‌های نمایش تعطیل است نیز کارهای مناسبتی و آیینی اجرا می‌شود و از این رو اجراهای تئاتر در تمام سال در استان جریان دارد.

وی افزود: البته هنر تئاتر، هنری پرهزینه است. هرچند در قسمت‌هایی به چرخه مثبت اقتصادی رسیده است، اما همچنان نیازمند حمایت‌های دستگاه‌های مسئول است. بودجه و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز محدود است و اگر همراهی مجموعه‌های دیگر نباشد، نمی‌توان جشنواره‌ها را با این وسعت برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه زنجیره ارتباط بین سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و هنر ناقص است و لازم است پیوند بین سیاست‌گذاران این حوزه‌ها برقرار شود. به همین دلیل است که گاه می‌بینیم یک اثر هنری نه تنها به رفع یک معضل اجتماعی کمک نمی‌کند، بلکه آن معضل را تشدید می‌کند.

وی تأکید کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های هنر در رفع معضلات اجتماعی، نیازمند یک کار زنجیره‌ای با حضور دستگاه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی هستیم. در توان هنری استان این ظرفیت وجود دارد که برای رفع معضلات، کارهای هنری تولید شود و اگر به هنرمند اعتماد کنند، اثر ارزشمند اجرا می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار