اختتامیه سیزدهمین جشنواره زوج‌های جوان ویژه دانشجویان و کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۸۷
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب، معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در اختتامیه سیزدهمین جشنواره زوج‌های جوان پدافند هوایی ارتش که با حضور جمعی از مسئولین استانی، کشوری و لشکری در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل خانواده مهم‌ترین وظیفه زن و مرد است.

وی افزود: زن و مرد، خانواده را به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی تأثیرگذار بر فرهنگ جامعه تشکیل می‌دهند و خانواده خاستگاه توالد و تکاثر انسانی و رمز و راز پایداری و ماندگاری بشریت و معیار و راهنمای رفتار و استحکام‌بخش ملاک‌های اخلاقی و تربیتی برای فرزندان است.

یوسفی خوش‌قلب با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش اجتماعی زن در خانواده بیان کرد: زن، محور و پایه ساختار خانواده و اصلاح‌گر و زمینه‌ساز موفقیت در زندگی اجتماعی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش نیز گفت: رعایت احترام متقابل، اظهار محبت و وظیفه‌شناسی زوجین، پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند. همچنین رازداری، وفاداری و صبوری متقابل از دیگر مواردی است که در استحکام و دوام زندگی نقش دارد.

روشندل در ادامه  با اشاره به اینکه اسلام نقش‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خاصی برای زن در نظر گرفته است، اعلام کرد: نقش تربیتی و فرهنگی زن از طریق جایگاه بی‌بدیل وی در خانواده تحقق می‌یابد و زن به‌عنوان فردی مسئول در خانواده نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت فرزندان داشته و از این طریق در ارتقای فرهنگ جامعه بشری نقش مهمی ایفا می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها