خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

برگزاری کنگره ملی شهدا خدمتی بزرگ برای توسعه فرهنگی بود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان خدمتی بزرگ برای توسعه فرهنگی بود که شهدا صادقانه و خالصانه برای آن تلاش کرده و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۷۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی و دست اندرکاران دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، برگزاری کنگره را اقدامی بزرگ و اثربخش دانست و اظهار کرد: برگزاری برنامه «فصل شیدایی» نگین برنامه‌های کنگره بود که تأثیر بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه شهدا در کنار انبیای الهی تحقق بخش اهداف الهی بودند، عنوان کرد: اهداف والایی که انبیای الهی داشتند بدون همراهی انسان‌های الهی و انسان‌هایی که هدف الهی و اخلاص داشتند امکان تحقق نداشت و اگر این انسان‌ها در کنار هم نبودند آن اهداف والا محقق نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس آیات قران کریم، ضعیف نبودن در راه خدا و سست نشدن از ویژگی‌های انسان‌هایی است که در کنار انبیای الهی برای اهداف الهی مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: مقاومت شرط اصلی ماندن در کنار انبیای الهی برای تحقق اهداف الهی است که شهدای گرانقدر ما دارای این ویژگی بودند.

وی اضافه کرد: ما در طول ۴۴ سال گذشته اینگونه انسان‌ها و انسان‌های الهی را به فراوانی دیدیم که یکی از مصایق آن ۸ هزار شهید استان بودند که برای بزرگداشت آن‌ها کنگره‌ای برگزار شد.

شعبانی شهدا را انصارالله دانست و بیان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم مسیر نورانی و پر افتخار شهدا را با اخلاص و صداقت کامل طی کنیم.

وی برگزاری کنگره را خدمتی بزرگ به مسئله فرهنگی جامعه دانست و تاکید کرد: برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان خدمتی بزرگ برای توسعه فرهنگی بود که شهدا صادقانه و خالصانه برای آن تلاش کرده و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و دست اندرکاران دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: در استان وحدت و انسجامی خاص بین مسئولین در همکاری و همیاری به وجود آمد و همه دستگاه‌ها در برگزاری کنگره تلاش کردند و در نهایت کار‌ها به خوبی پیش رفت و اثربخشی بسیاری داشت.

وی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری کنگره موضوعیت ندارد و باید آثار بسیاری به همراه داشته باشد، گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آرمان‌هایی که شهدا به دنبال آن بودند تا در جامعه توسعه دهند از آثار برگزاری کنگره است که طبیعتا نیازمند استمرار است.

شعبانی با تاکید بر انجام کار فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اثر بخشی کار فرهنگی را نیازمند استمرار آن دانست و خاطرنشان کرد: کنگره یکی از نماد‌های کار فرهنگی است که به طور قطع بدون استمرار موثر نیست بنابراین اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثارو شهادت بهینه شود، نیازمند استمرار کار فرهنگی است ضمن اینکه در سند فرهنگی استان هم مسئله ایثار و شهادت مطرح شده که امیدواریم این مهم هم اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار