تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی تبریز با برپایی سه نمایشگاه کتاب، حجاب و عفاف و رسانه در نمایشگاه بین المللی این کلان شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۱۱
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی در جمع خبرنگاران افزود: هجدهمین نمایشگاه کتاب، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و نخستین نمایشگاه بین المللی حجاب و عفاف همزمان باهم از ۱۷ آبان ۲۱ دایر می شود.

وی با بیان اینکه کتاب فراگیرترین محصول فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم است، به روند برگزاری نمایشگاه کتاب پس از چندین سال وقفه پرداخت و گفت: در این نمایشگاه  ۴۰ هزار عنوان کتاب از بهترین ناشران کشور و تازه های نشر آن ها عرضه خواهد شد. 

بلاغی نمایشگاه کتاب را فرصتی برای توسعه و نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به نوعی تسهیل دسترسی مخاطبان به تازه های نشر است که در این نمایشگاه کتاب هایی که پس از سال ۱۳۹۸ منتشر شده اند به نمایش گذاشته شود.

وی همچنین از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در قالب برنامه های جنبی خبر داد و افزود: روایت آذربایجان و پیشرفت، غزه و فلسطین، کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان و شهر کتاب و کودک از آن جمله است.

بلاغی اضافه کرد: بخش بین الملل این نمایشگاه نیز با حضور ناشران شش کشور خارجی دایر خواهد بود که چهار هزار عنوان کتاب در این بخش عرضه خواهد شد.

بلاغی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور، فروش در این نمایشگاه به صورت یکپارچه خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۳۰ ناشر تبریزی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که علاوه بر اینکه در سامانه فروش یکپارچه حاضر هستند، میزان عرضه کتاب در این نمایشگاه نیز با خود ناشران خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه رسانه های مختلف مکتوب و برخط در ۶۰غرفه حضور خواهند داشت که برنامه های تخصصی مختلفی را نیز برای اهالی رسانه در آن تدارک دیده شده است.

بلاغی افزود: یکی از قطب های رسانه کشور تبریز است و با توجه به استقبال خوبی که در دوره های گذشته از این نمایشگاه صورت گرفته، برپایی آن از ضروریات جامعه بوده است.
وی برپایی نحستین نمایشگاه بین المللی حجاب و عفاف را از رویداد مهم خواند و اظهارداشت: در این نمایشگاه که با حضور فعالان در عرصه چادر و حجاب و البسه از سراسر کشور و سه کشور لبنان، عراق و امارات حضور خواهند داشت و البسه و چادر و اقلام مربوط  به پوشش و حجاب را عرضه خواهند کرد و می توان گفت در نوع خود این نمایشگاه منحصربفرد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار