خبرهای داغ:

نهضت مهارت آموزی در فنی و حرفه ای/سربازی بهترین فرصت برای آموزش مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با بیان اینکه نهضت مهارت آموزی در فنی و حرفه‌ای به راه افتاده، گفت: سربازی بهترین فرصت برای آموزش مهارت است.
کد خبر: ۹۵۵۱۷۲۸
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

شهرام ملایی هزاروند مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص مسابقات مهارتی نیرو‌های وظیفه استان و اقدامات انجام شده این اداره کل در خصوص آموزش‌های مهارت آموزی جوانان استان برای اشتغال آفرینی در سال ۱۴۰۲ گفت: امسال نهضت مهارت آموزی در دستور کار قرار گرفته و ۱۹ گروه هدف برنامه ریزی شده است.

او گروه‌های هدف را شامل کودکان کار، دانشجویان، فارغ التحصیلان، دانش آموزان، سربازان و معتادان بهبود یافته در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست که ۲ گروه هدف؛ سربازان و «در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی» به صورت ویژه دیده می‌شود.

آقای مولایی هزاروند ادامه داد: در همین زمینه مسابقاتی برگزار خواهد شد تا بتوانیم نخبگان مهارتی را شناسایی و به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: ما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های آموزشی با ظرفیت‌های اشتغال یکی شود.

او ظرفیت مربوط به سربازان وظیفه را فرصت بسیار مناسبی دانست که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد تا پس از خدمت سربازی، اشتغالی را برای خود ایجاد کنند و در کنار آن نیز پیگیر مسابقات هستیم تا این ظرفیت را افزایش داده و در ایجاد اشتغال نقشی اساسی داشته باشیم.

به گفته ملایی هزاروند امسال نیز بخشی تحت عنوان «رهگیری اشتغال» راه اندازی شده و در حال پیگیری هستیم که چه میزان از آموزش‌های ما منجر به ایجاد شغل شدند.

او همچنین در خصوص برگزاری مسابقات یادآور شد که در ۴ سطح برگزار می‌شوند؛ ابتدا شهرستان، سپس استانی و پس از آن بین برترین‌های ارتش و سپاه رقابتی ایجاد خواهد شد و برگزیده‌ها به مسابقه کشوری اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار