خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری:

دانش‌آموزان نقاط قوت و آینده سازان انقلاب هستند

همدان_فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: شما دانش آموزان دختر و پسر نقاط قوت انقلاب ما و آینده‌سازان انقلاب ما در چله دوم انقلاب هستید.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۸۰
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
دانش‌آموزان نقاط قوت و آینده سازان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نهاوند ضمن گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: آتشی که اسرائیل در مناطق غیر فلسطینی مثل بیمارستان‌ها مدارس و اردوگاه‌ها با حمایت آمریکا و انگلیس روشن کرده است حتماً دامن رژیم غاصب را خواهد گرفت و این آتش رژیم جنایتکار را خواهد بلعید.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: وعده الهی حق است و انشاالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر با مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اقدامات بسیج دانش آموزی طی یک سال گذشته که با همکاری آموزش و پرورش خزل و نهاوند انجام شده است، بیان کرد: امضاء طومار علیه استکبار ستیزی، اجرای سرود ۱۰۰ نفری دانش آموزان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعت، زنگ استکبار ستیزی، برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته بسیج دانش آموزی توسط دانش آموزان بسیجی حوزه‌های خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌ای که همه مردم را دعوت می‌کنیم به حضور پرشور در این مراسم، راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و اعلام انزجار از دولت غاصب و کودک کش اسرائیل و آمریکا است.

مختاری در ادامه با اشاره به بحث جهاد تبیین گفت: دانش آموزان در قرن امام راحل (از سال ۱۳۴۲ تا به امروز) نقش بسیار مهمی در این قرن که ۶۰ ساله است داشته اند و شاهد درخشش نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف در طول این ۶۰ سال بوده‌ایم.

وی گفت: در دوران قبل از انقلاب و شروع اعتراضات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی ما شاهد حضور دانش آموزان بصیر و آگاه و طرفدار حضرت امام (ره) در کنار بزرگتر‌ها در راهپیمایی‌ها و حتی پخش اعلامیه‌ها بوده‌ایم و نقش موثری در انقلاب داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: در همه‌ عرصه‌ها حضور دانش آموزان تا به حدی بود که رژیم شاهنشاهی تحمل این حضور را نداشتند و در سال ۱۳۵۷ در مقابل دانشگاه تهران دستور تیراندازی و رگبار به سمت دانش آموزان را صادر کرد و تعداد زیادی از دانش‌آموزان در آن مقطع زمانی خون پاک خودشان را به پای نهال انقلاب ریختند و ۱۳ آبان را به نام خودشان ثبت کردند.

وی بیان کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور و درخشش این قشر در جبهه‌های نبرد با دشمن بودیم هرچند سن و سالشان کم بود، اما این قشر تاثیرگذار حماسه آفریدند.

مختاری افزود: اصلی‌ترین قهرمانان دفاع مقدس این نوجوانان ۱۴_ ۱۳ ساله‌ای بودند که میدان جنگ رفتند و مثل مردان رشید و کارآمد جنگیدند، بعضی‌ها شهید شدند مثل حسین فهمیده که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۸ آبان سالروز شهادت این دانش آموز بسیجی روز نوجوان و جوان و روز بسیج دانش آموزی نامیده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به اقدام مهم شهید حسین فهمیده در دوران دفاع مقدس افزود: نمونه‌های بسیاری از این نوجوانان و جوانان بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و استقامت کردند.

وی گفت: نقش دانش آموزان در دوران بعد از دفاع مقدس هم چشمگیر بوده است و این نسل بصیر و آگاه و بسیجی و آینده‌ساز انقلاب در تمام عرصه‌هایی که مورد نیاز انقلاب بوده، حاضر شدند.

 

مختاری با اشاره به اینکه درخشش دانش آموزان ما در دنیا مثال زدنی است، اظهار کرد: دانش آموزان ما در همه عرصه‌های جهاد سیاسی و ... در حال دفاع از انقلاب هستند، لذا در گام دوم انقلاب شاهد درخشش و حضور دانش آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلاب هستیم که در عرصه‌های مختلف و نیاز انقلاب پای انقلاب ایستاده اند، هرچند که امام راحل و انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند، اما بحمدالله در مسیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حال حرکت هستند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان دختر و پسر نقاط قوت انقلاب ما و آینده‌سازان انقلاب ما در چله دوم انقلاب هستید که دشمن این موضوع را فهمیده و روی شما نقطه قوت‌های جمهوری اسلامی ایران تمرکز کرده است و همه امکاناتش را به میدان آورده برای انحراف این نسل سرنوشت ساز که امیدواریم شما این نسل‌های نوجوان و جوان دشمن را بشناسید و آن‌ها را ناکام بگذارید.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: وظیفه خانواده‌ها و مراکز فرهنگی برای مراقبت از این نسل این است که بیشتر از گذشته پای کار باشند و اجازه دست درازی به دشمن را ندهند.

وی با اشاره به نقش معلمان گفت: در این جنگ جهانی رسانه‌ای معلمان نقش بسیار مهمی تربیت دانش آموزان ایفا می‌کنند و نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

مختاری تصریح کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول این چهل و اندی سال حیرت انگیز بوده است و به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران نزدیک به قله هستند و با رسیدن به قله بسیاری از دشمنان نظام و انقلاب عقب نشینی خواهند کرد.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: شما الگو‌های بسیار زیادی در انقلاب اسلامی دارید ۳۶ هزار شهید الگو‌های موفق شما و ۱۱۱ شهید دانش آموز نهاوند بهترین الگوی شما هستند، شما آینده سازان ایران اسلامی الگویی مهم‌تر از شهدا پیدا نمی‌کنید که با ادامه دادن راه آن‌ها و تمسک به ولایت فقیه در گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی ایران را به نقطه هدف برسانید و نگذارید دشمن امیدوار باشد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کار دشمن دشمنی است هر چند ضعیف شده است، اما دشمن همچنان خطرناک است و نباید او را دست کم گرفت.

 وی در راستای جهاد تبیین اظهار داشت: دشمن بر روی دستاورد‌های انقلاب اسلامی دست گذاشته است و می‌خواهد این دستاورد‌های حیرت انگیز را کوچک جلوه دهد که وظیفه مسئولین است این دستاورد‌ها را به نسل نوجوان و جوان بفهماند.

مختاری افزود: دوران پهلوی سرشار از خیانت بود که نسل نوجوان و جوان ما باید بصیر و آگاه باشد و خیانت‌های این رژیم خیانتکار را بفهمد و به فتنه جدید دشمن که خوب جلوه دادن آن رژیم است را باور نکند.

وی گفت: شما آینده سازان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تنها وظیفه‌ای که دارید خوب درس خواندن است و در کنار آن تقویت روحیه جهادی بصیرتی و بعد اخلاق اسلامی است که باید آن را پرورش بدهید انقلاب اسلامی در آینده نیاز به مدیران جهادی و بصیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات