حاجی بابایی:

همدان باید در صنعت چاپ حرف اول را بزند/ مشکل ترافیک همدان با راه‌اندازی تراموا حل می‌شود

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان باید جزء استان‌هایی باشد که در صنعت چاپ حرف اول را می‌زند، گفت: یکی از مولفه‌های مهم رشد یک استان فرهنگ و صنعت چاپ است.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۵۶
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در جشنواره ملی صنعت چاپ استان همدان و تجلیل از فعالان و دست اندرکاران حوزه چاپ که در مجتمع هنری سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه حاکمیت مردمی ریشه در صنعت چاپ و رشد فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه آرزوی من این است که در زمینه چاپ، استان همدان جزء استان‌هایی باشد که در صنعت چاپ حرف اول را می‌زند، گفت: این فقط یک کار و کارگاه نیست بلکه همراه با چاپ، فرهنگ تولید می‌شود و یکی از مولفه‌های مهم رشد یک استان فرهنگ و صنعت چاپ است، چرا که هیچ صنعت چاپی بدون فرهنگ امکان پذیر نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: یکی از کار‌های مهمی که اروپایی‌ها انجام دادند جزء اولین‌هایی بودند که صنعت چاپ را شروع کردند و این کار در رشد فرهنگ آن‌ها بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ همراه با فرهنگ چاپ افراد خودش را می‌خواهد و کسی که در این صنعت کار  می‌کند با کسی که در صنعت دیگری کار می‌کند کاملا متفاوت است، تصریح کرد: صنعت چاپ یک بسته‌ای است که هنر‌های گوناگون مانند، صنعت، خواندن، علم، دانستن، فرهنگ و ... در آن جای می‌گیرد که هر کدام از این هنر‌ها به تنهایی حُسن نیست وقتی مهم است که همه این هنر‌ها به شخصیت تبدیل شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه یادگیری فرایند دو جانبه است و هر کس هر شغلی دارد هم کار یاد می‌دهد و از کار یاد می‌گیرد مانند معلمی که در عین اینکه آموزش می‌دهد صداقت را از دانش‌آموزان یاد می‌گیرد، ابراز کرد: برخی مشاغل کراهت دارد، اما یکی از کار‌هایی که تشویق می‌شود که انجام شود، صنعت چاپ است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در خصوص تبصره ۱۸ و ۱۶ گیر‌هایی داریم و دولت اصلاحیه‌ای به مجلس داده است که در حال بررسی آن هستیم که با جابه جا‌هایی دست دولت باز شود و در پی رفع آن هستیم، عنوان کرد: در سال جاری پیش بینی دولت این بود که ۷ میلیون تن گندم تولید می‌شود و خریداری می‌کند، اما ۱۰.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و هیچ نیازی به هیچ کشوری نداریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت ۱۶۵ هزار میلیارد تومان پول گندم داد که همین کار باعث شد ارز خارج نشود و رشد کشاورزی را در پی داشت، ادامه داد: مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومانی برای تبصره ۱۸ پیش بینی شده بود که مصرف خرید گندم شده است و گرفتاری‌هایی را به وجود آورد و در عین حال در زمینه کشاورزی رشدی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه من اخیرا از شهر مسکو بازدید داشته‌ام و تراموای داخل شهر را دیدم و در استان همدان ما سه سال است که به دنبال این هستیم که تراموا شهری را راه اندازی کنیم، تصریح کرد: طرح تراموای مرحله اول، رینگ دوم شهر همدان و از پلیس راه کرمانشاه تا باغ بهشت و چراغ قرمز تا پلیس راه تهران است که ۷۰ درصد ترافیک همدان حل می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه همه ترافیک را باید به خاطر میدان بوعلی اصلاح کنیم نه اینکه آن‌ها را زیر و رو کنیم تا ترافیک را حل کنیم؛ ترافیک با این کار‌ها حل نمی‌شود و راهکار تراموا است، افزود: وقتی تراموا در رینگ دوم در خیابان بعثت نگه دار، د ۵۰۰ نفر از آن پیاده و ۵۰۰ نفر سوار می‌شوند.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی مانند زوج و فرد درمان ترافیک نیست و مانند قرص استامینوفن عمل می‌کند و با تراموا مشکل حل خواهد شد و دنیا به آن رو آورده است که من می‌خواستم سه سال پیش در همدان اجرا کنم که در کشور اول شویم، اما داخل شهر به آن ایراد گرفتند و تهران این طرح را شروع کرده است که اگر ما شروع نکنیم اصفهان شروع می‌کند و ما سومین شهر می‌شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه سال پیش قرار بر این بود برای ساخت تراموا وزارت دفاع اعلام آمادگی کرده بود که با فروش نفت کشور اعتبار را تامین می‌کنند که اجازه ندادند، خاطرنشان کرد: در کنار مشکلات صنعت چاپ یکی از مشکلات اساسی ما در انجام دادن کارها، اجازه گرفتن از افرادی در شهر است.

وی با بیان اینکه در تمام زمینه‌ها مانند اتوبان، راه آهن، بیمارستان و ... دوست داریم استان همدان رتبه اول شود که شده است، ابراز کرد: در بسیاری از زمینه‌ها رشد بالایی داشته‌ایم، اما در صنعت چاپ آنگونه که می‌خواهیم به رشد مطلوبی نرسیده است که ممکن است مسئولین کم کاری کرده‌اند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ۲۰ سال قبل با بحث‌ها و پیگیری‌های فراوان به دنبال مصوب کردن راه آهن همدان و سنندج بودم که راه‌اندازی شود که زیر بار نمی‌رفتند، یادآور شد: با وجود عدم تمایل دولت ما مُصرانه در مجلس آن را مصوب کردیم و راه آهن همدان را رئیس جمهور قبل و راه آهن سنندج را این دولت به افتتاح رساندند که ما به این راضی نیستیم و به زودی راه‌آهن سنندج به مرز باشماق را راه اندازی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اگر تراموا را شروع کنیم باید پنج سال بعد رینگ سوم را انجام دهیم که نیاز استان است، اما متاسفانه دیر به جمع‌بندی می‌رسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار