خبرهای داغ:
معاون نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان؛ مهم ترین ویژگی این طرح «آزادی عمل» است که سربازان وظیفه می‌توانند هم زمان با مهارت آموزی و رسیدگی به مسائل جاری زندگی، خدمت خود را هم انجام دهند.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۹۴
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

سرهنگ پاسدار رضا طریفی معاون نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: یکی از مسائل مهم زندگی هر مرد ایرانی دوره خدمت سربازی است و افراد نیز معمولاً بعد از فراغت از تحصیل یا در سن ۱۸ سال تمام و ورود به سن ۱۹ مشمول دوره ضرورت سربازی می‌شوند.

 

او افزود: بعضاً افرادی هستند که به فعالیت های مختلف در حوزه کسب و کار مشغول بوده، یا درگیر خانواده‌اند و یا دچار بیماری و گرفتاری های زندگی هستند که این موضوعات موجب عقب افتادن دوره خدمت و غیبت در آن می‌شود، ضمن آنکه نگرانی هایی نیز برای مشمولان ایجاد میکند.

 

سرهنگ طریفی اظهار داشت: این نگرانی ها شامل مجوزاتی برای اشتغال در اداره، خروج از کشور و یا تحصیل است که نبود کارت پایان خدمت در آنها مانع ایجاد می‌کند، لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک طرح ابتکاری به نام «طرح انصار» این مشکل را حل کرده و توانسته شرایطی را فراهم نماید که افراد بتوانند هم زمان با پیگیری فعالیت‌های خود، خدمت وظیفه را هم به سرانجام برسانند.

 

او توضیح داد: طرح انصار برای مشمولین غایب بالای ۸ سال است که چند ویژگی مهم دارد و می‌تواند افراد را تشویق کند تا این «مانع» خدمت را «از سر راه خود بردارند.»

 

معاون نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: مشمولان وظیفه بین ۲۴ ماه تا ۸ سال می‌توانند د راین دوره خدمت خود را به پایان برسانند و حداقل ساعت فعالیت که در ماه برای آنها تعریف شده ۶۴ ساعت است که به حدود ۸ سال خدمت منجر می شود اما هر چه قدر ساعت های فعالیت در ماه افزایش یابد به همان میزان طول دوره خدمت کوتاه می شود.

 

او یکی دیگر از مزایای این طرح را اینچنین بیان کرد: افراد در یک روند بسیار کوتاه مدت به پایگاه های بسیج خود مراجعه کرده سپس از این طریق پایگاه های بسیج موضوع درخواست به حوزه منتقل می شود و از حوزه ها به نواحی و بعد به معاونت نیروی انسانی در سپاه انتقال داده می‌شود تا اقدامات لازم انجام بشود؛ زمان تقریبی رسیدگی به آن نیز بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت برآورد می‌شود.

 

سرهنگ طریفی اظهار داشت: فعالیت‌های افرادی که در قالب این طرح خدمت می کنند در عرصه‌هایی تعریف شده که عمدتاً در زمینه‌هایی همچون محرومیت زدایی، اردوهای جهادی، کارهای علمی، پژوهشی و فرهنگی یا بعضی از طرح های امنیتی مشغول خواهند شد.

 

او مهم ترین ویژگی این طرح را «آزادی عمل» دانست و گفت: سربازان وظیفه می‌توانند هم زمان با رسیدگی به مسائل جاری زندگی، خدمت خود را هم انجام دهند.

 

از دیگر ویژگی های این طرح خدمت در منطقه بومی زندگی سرباز و اشتغال در رده‌های متناسب با رشته تحصیلی آنان است.

 

به گفته سرهنگ پاسدار طریفی تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب این طرح در استان خوزستان جذب شده‌اند و این نفرات اکنون در عرصه های مختلف تخصصی خود فعالیت می‌کنند ضمن آنکه بازخوردها نیز نشان می‌دهد عمده درخواست کنندگان این طرح از خدمت خود راضی هستند.

 

معاون نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان همچنین یادآور شد که از خاصیت های این طرح «ممتاز و برتر» «شناور بودن ساعت خدمت است» و افراد به تناسب ساعتی که در بیرون دارند کارهای خود را با یگان خدمتی هماهنگ می‌کنند و ساعت های از ظهر و حتی شب به انتخاب خودشان سر خدمت حضور می‌یابند.

 

سرهنگ طریفی در پایان نیز با اشاره به سیاست های رشد جمعیت اذعان داشت: برنامه های تشویقی برای سربازان در نظر گرفته ایم و سربازانی که در طرح انصار جذب می شوند به ازای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت خواهند داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار