خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با "خبرگزاری بسیج":

اجرای ۷۰ عنوان برنامه محوری هفته بسیج دانش‌آموزی در خراسان جنوبی/ اعزام بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز از خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت

موسوی زاهد از اجرای بیش از ۷۰ عنوان برنامه شاخص در هفته بسیج دانش آموزی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پیش بینی شده است، امسال بیش از دو هزار دانش آموز از خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام شوند.
کد خبر: ۹۵۴۹۶۲۶
|
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

سید مصطفی موسوی زاهد مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۴۳ شهید دانش آموز خراسان جنوبی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی امسال در هفته بسیج دانش آموزی بیش از ۷۰ عنوان برنامه شاخص و محوری را با شعار " نسل نو جهانی و نسل آرمانی" در سطح مدارس استان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه، این برنامه‌ها با رویکرد امید آفرینی و استکبار ستیزی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تحولات اخیر جهان و منطقه؛ انشاءالله در این هفته بتوانیم پیوند خوبی در موضوع امیدآفرینی و استکبار ستیزی داشته باشیم.

موسوی زاهد اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع پیوند "مدرسه، مسجد و خانواده" سازمان بسیج دانش آموزی طرحی را با عنوان "پیوند با مسجد" در برخی از مدارس استان در دست اجرا دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: در قالب این طرح در شب جمعه ۱۱ آبان ماه، دانش آموزان با حضور در مساجد محل خود در حلقه‌های تربیتی و معرفتی شرکت خواهند کرد و همین حلقه‌های معرفتی به صورت هماهنگ در روز جمعه ۱۲ آبان ماه در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

موسوی زاهد، شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان را برنامه محوری هفته بسیج دانش آموزی دانست و گفت: در هفته بسیج دانش آموزی چندین یادواره شهید در مدارس استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: طرح‌های تربیتی شهید عزیز اللهی، شهید بهنام محمدی و شهید فهمیده با هدف پیوند مدرسه و مسجد در سازمان بسیج دانش‌آموزی دنبال و اجرا می‌شود؛ امسال این طرح‌ها در ۲۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در حال اجرا است.

موسوی زاهد اظهار داشت: امید آفرینی و استکبار ستیزی ذیل موضوع جهاد تبیین قرار دارد و بایستی این دو موضوع به درستی برای دانش آموزان در مدارس تبیین شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی، برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش آموزی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بسیج  دانش آموزی دانست و گفت: این برنامه به صورت مشترک میان مجموعه سپاه و بسیج و اداره و آموزش و پرورش برگزار می‌شود و پیش بینی شده امسال بیش از دو هزار دانش آموز خراسان جنوبی به اردو‌های راهیان نور اعزام شوند.

وی مطرح کرد: با توجه به بُعد مسافت و بازدید از یادمان‌های مختلف دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب کشور تحقق این امر نیازمند پشتیبانی و حمایت تمام نهاد‌های متولی این امر است چراکه اردو‌های راهیان نور به واسطه حضور مستقیم دانش آموزان در مناطق عملیاتی و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس از اثرات تبیینی بالایی برای نسل جوان برخوردار است.

موسوی زاهد، از پیشنهاد، افزوده شدن یک روز به زمان اردو‌های راهیان نور دانش آموزی در امسال خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده که در صورت امکان امسال اردو‌های راهیان نور، راهیان پیشرفت و راهیان مقاومت همزمان و با تلفیق هم برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت دانش آموزان از مراکز صنعتی قوی و مهم کشور در اصفهان و کرمان بازدید خواهند داشت.

ضرورت امید آفرینی، استکبار ستیزی، و جهاد تبیین در مقابله با جنگ شناختی دشمنان

وی بر ایجاد نشاط و امید آفرینی در بین نسل جوان و دانش آموز تاکید کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های ورزشی، طرح‌های معرفتی، برگزاری مسابقات لیگ علمی پایا، کرسی‌های دانش آموزی و مناظره ها، برگزاری تریبون آزاد برای دانش آموزان از جمله برنامه‌های بسیج دانش آموزی در راستای ایجاد نشاط و امید در دانش آموزان است.

موسوی زاهد به برگزاری اردو‌های جهادی دانش آموزی در طول سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی، از ظرفیت دانش آموزان در حد توان آن‌ها برای کمک به نیازمندان در راستای اردو‌های جهادی استفاده می‌شود و در این هفته نیز این اقدامات جهادی دنبال خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان فرمودند: "شما باید همچون چراغی پیرامون خود را روشن کنید." بنابراین مهمترین وظیفه و رسالت امروز یک دانش آموز بسیجی؛ شناخت و درک درست شرایط و مقتضیات زمان خود است و اینکه متناسب با این شرایط به عنوان افسر نوجوان جنگ نرم؛ موضوعات را برای دوستان و هم کلاسی های خود به خوبی تبیین کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی که در سال ۱۳۹۷ در جمع دانشجویان و دانش آموزان داشتند، بر "فراموش نکردن دشمنی آمریکا با ایران، مسئولیت پذیری در پیشرفت کشور و تبلیغ نظریه مقاومت" تاکید کردند.

موسوی زاهد اظهار داشت: هفته بسیج دانش آموزی امسال مصادف شده با تحولات کشور فلسطین و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه؛ بنابراین بایستی نسل کشی و جنایات اسرائیل و آمریکا که پشتیبان و هدایت کننده رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و همواره مشغول دسیسه بر علیه کشور‌ها است برای نسل جوان تبیین شود و اینکه دشمنی آمریکا همیشه با ملت ایران بوده و خواهد بود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموند: نزدیک قله هستیم؛ بنابراین باید برای نسل جوان امروز تبیین شود که چه رنج‌ها و سختی‌هایی در طول عمر انقلاب اسلامی تحمل شده تا امروز به قله پیروزی نزدیک شدیم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین و زنده نگه داشتن امید در بین جوانان مهم است، افزود: امروز مخاطب اصلی جنگ شناختی دشمنان جوانان و نوجوانان هستند؛ دشمن با انواع القاءها و شبهات شناختی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، معرفتی، اجتماعی و دینی به عنوان یک راهبرد سعی دارد که ذهن جوان ما را منحرف و او را ناامید کند.

موسوی زاهد تاکید کرد: امروز همه مسئولان جمهوری اسلامی بایستی متوجه جنگ شناختی دشمن بر علیه ملت ایران به خصوص بر علیه دانش آموزان باشند و نیاز هست در مقابله با این نبرد قرارگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با حضور مسئولین مربوطه تشکیل و برنامه‌ریزی و وظایف هر سازمان و ارگان در این نبرد مشخص شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: امروز عصر رسانه و ارتباطات است و نیازمند هست که با ساز و کار‌های روز و با ادبیات خود نسل جوان با او صحبت شود، جوان امروز بدنبال استدلال، منطق و اقناع شدن است بنابراین در عرصه جهاد تبیین باید توجه شود که چه موضوعی، برای چه افرادی و در چه محیطی بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها بر حضور مسئولین در میان جوانان و پاسخ به سوالات آن‌ها تاکید داشتند، گفت: باید در قالب یک فضای دوستانه و اقناعی در محیط‌ها و مکان‌هایی همچون، پاتوق‌های دوستانه، خوابگاه‌ها و اردو‌های راهیان نور با قشر جوان به گفتگو پرداخت و پاسخ سوالات و شبهات آن‌ها را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار