خبرهای داغ:
سعید نجاتیان خبر داد

احداث و تعمیر ۱۶ منزل معسرین بسیجی توسط موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج همدان

همدان-مدیر موسسه مسکن وعمران اجتماعی بسیج استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون احداث وتعمیر ۱۶منزل معسرین بسیجی رزمنده در دستورکار قرار گرفت که انجام شده و ۳ مورد باقیمانده که تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۵۵
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

احداث و تعمیر ۱۶ منزل معسرین بسیجی توسط موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید نجاتیان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج وابسته به بنیاد تعاون بسیج کشور است، اظهار کرد: ما هر جا احساس کنیم پروژه‌ای نیاز است که اجرایی شود چه در منطقه محروم و پروژه‌ای که اجتماع محور باشد، وارد خواهیم شد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی اجتماعی عملاً کار بسیار گسترده‌ای است و هر جا نیاز باشد ما به صورت مستقیم، مشارکتی یا بسیج‌کنندگی مردم وارد می‌شویم.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج استان همدان با اشاره فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد: نمونه اقدامات ما شامل احداث خانه بهورز در روستا‌های محروم، احداث استخر ذخیره آب چند روستا، بهسازی مدارس مناطق محروم، کمک مصالح به یادمان شهدای میشان و خانه عالم در روستا‌ها و... بوده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما ورود به حوادث غیرمترقبه است که بر اساس دستورالعمل، هر گاه حوادث غیر مترقبه رخ بدهد بسیج برای کمک و خدمت‌رسانی وارد می‌شود برای مثال در سیل سیستان و زلزله سرپل ذهاب و سی‌سخت و در استان همدان نیز در برفی که آمد و محدودیتی که ایجاد شد این موسسه  با اعزام پنج دستگاه برف‌روبی به شهرداری برای برفروبی خیابان‌ها و کوچه‌ها کمک کرد.

نجاتیان با بیان اینکه از دیگر وظایف ما احداث مسکن معسرین بسیجی است که به دو دسته معسرین بسیجی رزمنده و غیر رزمنده تقسیم می‌شوند، گفت: تاکنون ۱۳۶ معسر بسیجی رزمنده در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون احداث و تعمیر ۱۶ منزل معسرین بسیجی رزمنده در دستور کار قرار گرفت، گفت: از این تعداد همه تکمیل شده و ۳ مورد باقی مانده که در حال انجام است و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج استان همدان با بیان اینه حدود ۱۵ مورد نیز زمین و ملک دارند که باید ساخته و یا تعمیر شود، افزود: ۱۰۰ نفر از این افراد کسانی هستند که زمین و ملک ندارند که برای آن‌ها نیز در حال رایزنی برای تخصیص زمین از طرف دولت هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکرد‌های ما ایجاد کارگاه‌های عمران اجتماعی به منظور تسهیل در ساخت مسکن است چراکه ما نیازمند تولید مصالح ساختمانی ارزان هستیم که در این زمینه با مشارکت دستگاه‌های متولی و سپاه زمین یا سایتی در اختیار ما قرار می‌گیرد که ما آن را برای تولید مصالح ارزان تجهیز می‌کنیم.

نجاتیان با بیان اشاره به کارگاه سنگ در خراسان رضوی و کارگاه اسکلت فلزی ساختمان در اصفهان تصریح کرد: در استان همدان نیز با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم همکاری لازم انجام شده و زمین یا سایتی در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم در آن خط تولید مصالح راه‌اندازی کنیم.


*گام بلند موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج استان همدان در احداث شهرک های ایرانی اسلامی

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن اظهار کرد: موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج به عنوان عامل چهارم و امین وزارت کشور در حوزه ارزیابی نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ست که ارزیابی کمی و کیفی و یا هر گونه مسائل فنی را بر عهده دارد و در جلسات شورای عالی مسکن استان‌ها به ریاست استاندار شرکت و ارائه گزارش می‌کند.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج استان همدان افزود: در این حوزه علاوه بر ارزیابی، در آماده‌سازی سایت‌ها و زمین‌های پروژه‌های مسکن ملی نیز به عنوان بازوی دولت برای کمک به پیشرفت هر چه بیشتر شعار دولت در رفع معضل مسکن در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه مسکن باید وارد یک برگ جدیدی از این حوزه شویم که سرعت ساخت مسکن و کیفیت افزایش یافته و قیمت تولید مسکن کاهش یابد، عنوان کرد: بحث مسکن سریع، کیفی و ارزان نیازمند یک فکر و ایده جدید، مصالح مدرن و روش ساخت جدید است.

نجاتیان با اشاره به اینکه بسیج همواره پیشرو بوده، افزود: با نگاه پیشرفت به سوی تمدن نوین اسلامی که فرموده مقام معظم رهبری است، به دنبال این هستیم که هفته آینده واحدی به عنوان واحد تحقیق و توسعه و یا خلاقیت در راستای این موضوع طراحی شود که هم حمایت و هم سبک نو از ساخت و ساز را به جامعه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از دیگر رویکرد‌های موسسه، ساخت شهرک‌های ایرانی اسلامی است، گفت: ما به دنبال ساخت شهرک و مسکن‌هایی با الگوی معماری ایرانی اسلامی هستیم که در این راستا یک کارگروه تشکیل دادیم که تاکنون حدود ۶ رویداد در این حوزه انجام شده است که آخرین رویداد در دانشگاه صنعتی همدان تشکیل شد که از تمام صاحبان تفکر در این حوزه برای ارائه نظرات دعوت کردیم.

مدیر موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج استان همدان افزود: در این حوزه در حال رایزنی با بخش خصوصی برای تخصیص یک سایت ۸۰۰ هکتاری در همدان برای ساخت شهرک ایرانی اسلامی هستیم که اگر موضوعات فنی حل شود امید است اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار