سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: ائمه جمعه استان با بهره گیری از تریبون های ارزشمند و پرمخاطب نمازجمعه نقش موثری در گسترش و افزایش فرهنگ سازی و تبیین حفظ میراث فرهنگی در استان دارند.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۵۸
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدهادی طهرانی‌مقدم در دیدار با مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اظهار داشت: امامان جمعه با استفاده از تریبون های نمازجمعه در سراسر استان نقش منحصر بفردی در ترویج فرهنگ صحیح حفاظت و حراست از آثار تاریخی، ابنیه و زیرساخت های گردشگری و همچنین نشان دادن و معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به گردشگران سراسر کشور دارند.

وی با اشاره به مطالبه جدی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص احیا و ایجاد خدمات بهداشتی در اماکن گردشگر پذیر و محور های ارتباطی به جهت رفاه حال مسافران و گردشگران تاکید کرد: این مهم در سیستان و بلوچستان نیز با قوت در حال پیگیری و اجراست و مقرر شده تا با هماهنگی های بین دستگاهی نسبت به احیا و احداث و افزایش تاسیسات بهداشتی جدید اقدام شود.

فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی در میان کودکان نهادینه شود

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز دراین دیدار اظهار داشت: کمبود مجتمع های رفاهی در استان مشهود است که باید تقویت شود چرا که سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و ظرفیت های تاریخی و گردشگری شایسته این حجم پایین زیرساخت های خدماتی رفاهی نیست.

حجت الاسلام سید محمدرضا ثبوتی خاطرنشان کرد: آسیب های نگهداشت، نظافت و حفاظت از ابنیه های تاریخی نیز غیرقابل انکار است که باید فرهنگ سازی لازم عمومی صورت بگیرد و ما نیز در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با تمام توان و امکانات در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عامه جامعه گام برخواهیم داشت.

به گفته حجت الاسلام ثبوتی؛ تسریع در روند اجرای این مهم نیز عزم استانی همه دستگاه ها و مردم را می طلبد اما لازم است تا موضوع فرهنگ سازی نگهداشت ابنیه های تاریخی، حراست از آثار ملی و زیرساخت های گردشگری از مدارس آغاز شود و این فرهنگ از همان ابتدا در میان کودکان و دانش آموزان ما نهادینه شود و آموزش و پرورش نیز مشارکت لازم در این مبحث را داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار