جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه بسیج مستضعفین به معنای فرهنگ ائمه(ع) است گفت: مستضعفین صاحبان بالقوه قدرت و حاکمیت جهان هستند.
کد خبر: ۹۵۴۷۷۵۰
|
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه استان قم در آئین افتتاح نمایشگاه اسوه ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری، بسیج را یک منطق و منظومه فکری دانست و با اشاره به فرمایش امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اظهار کرد: بسیج یک تفکر است، یک فرهنگ است و بسیج فرهنگ عزت و اقتدار است.

سردار کبیری‌پور گفت: واژه مستضعفین را بد معنا کرده‌اند؛ مستضعفین را اقشار آسیب پذیر و فرودست جامعه تعبیر کرده‌اند که بسیار اشتباه است. مستضعفین یعنی ائمه اطهار(ع) و آن‌ها بالقوه صاحبان قدرت و حاکمیت جهان هستند.

وی یاد آور شد: لذا بسیج مستضعفین به معنای فرهنگ ائمه (ع) است. روحیه‌ی بسیجی هم همان روحیه‌ ولی و امام جامه است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه فرهنگ بسیجی به معنای فرهنگ ائمه (ع) است بیان داشت: از ویژگی‌های روحیه‌ی بسیجی، ایمان و اخلاص و احساس مسئولیت در برابر اسلام، نظام اسلامی و اهداف اسلامی است.

سردار کبیری‌پور جوهره حرکت داوطلبانه و خودجوش انسان را ناشی از داشتن روحیه بسیجی عنوان کرد و اذعان داشت: روحیه بسیجی در اقصی نقاط دنیا و بخصوص انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده است و امروز شاهد تبلور آن در منطقه فلسطین هستیم.

جانشین فرمانده سپاه قم با تاکید بر اینکه بسیاری از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های نظامی، موشکی، نانو، سلول‌های بنیادی و فناورهای مختلف، به برکت روحیه بسیجی است ابراز کرد: شاید برخی فکر می‌کنند موشک‌های بالستیک و نقطه زن سپاه بواسطه سرمایه گذاری‌های سنگین و استخدام مهندسان مجرب باشد، اما وقتی پشت صحنه را ببینیم، همین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل کشور، با نیت خالص، اراده پولادین و همان روحیه‌ی بسیجی و با حداقل امکانات این کارهای بدیع را انجام دادند و پیشرفت‌های خوبی را رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه، سرریز دانش نظامی به سمت سایر عرصه‌های مورد نیاز کشور سرازیر شده است؛ گفت: این سرریز دانش نظامی در حوزه‌های مختلف موشکی، پهپادی و غیره، موجب انقطاع واردات در بسیاری از محصولات دانش بنیان به کشور می‌شود.

وی با بیان تفاوت روحیه بسیجی و روحیه وابستگی و غرب زده تصریح کرد: ما امروز در برخی زمینه‌‌ها که تحریم هم نیستیم، اوج وابستگی را داریم ولی در عرصه نظامی و موشکی که متحمل حداکثر تحریم‌ها شدیم، در اوج اقتدار و خودکفایی قرار گرفته‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم اتفاقات اخیر فلسطین را شبیه یک معجزه دانست و اظهار کرد: اقدام اعجاز آمیز اخیر فلسطین شبیه به فرو ریختن بت‌های نمرودیان بود و این معجزه هیمنه پوشالی‌شان را در هم شکست ولذا آن‌ها از شدت غضب و خشم، فرزندان مکتب ابراهیم‌ را در بارانی از آتش و کینه، گرفتار ساخته‌اند؛ و ان‌شاءالله به اذن خداوند، این‌بار هم آتش‌ نمرودیان عالم بر مردم فلسطین «بردا و سلاما» خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار