خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

آنچه در کنگره شهدا مهم است بازخوانی آرمان‌های بلند شهداست/ اجلاسیه‌ها جلسه بیداری و میدان محک است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آنچه در این کنگره مهم است بازخوانی آرمان‌های بلند شهدا است، افزود: آنچه که مهم است صحبت از جوانانی است که آرمان‌هایی داشتند که هویت‌ساز است.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۷۸
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
آنچه در کنگره شهدا مهم است بازخوانی آرمان‌های بلند شهداست/ اجلاسیه‌ها جلسه بیداری و میدان محک است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در آخرین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و طلاب و علما در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد، ضمن تقدیر از صبر مردم و خانواده‌های شهدا، دبیرخانه کنگره، هنرمندان در مجموعه نمایشی و عوامل اجرایی اظهار کرد: کنگره، کار بزرگ طبیعی است که برخی نواقص را دارد، برخی نقدها ممکن است وجود داشته باشد اما از همه عوامل تشکر می‌کنیم، زحمات بسیاری کشیده شد در عرصه محرومیت‌زدایی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف که تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آنچه در این کنگره مهم است بازخوانی آرمان‌های بلند شهدا است، افزود: آنچه که مهم است صحبت از جوانانی است که آرمان‌هایی داشتند که هویت‌ساز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در این کنگره سخن از کسانی است که آرمان‌های بزرگی داشتند و برایش جنگیدند و مقاومت کردند.

وی ادامه داد: صحبت از رشادتی است که دنبال عدالت و عزت و حمایت از مستضعف بودند و سخنشان حمایت از ولی بود و زنده بودن برای آنها اصل نبود.

شعبانی موثقی بیان کرد: سخن در این کنگره بازخوانی و ورق زدن کتاب تاریخ است که نسل امروز ما با نسل دیروز آشنا شوند و برای اجرای احکام الهی هزینه کردند تا اخلاق و عقلانیت دینی در جامعه توسعه یابد.

وی ابراز کرد: این کنگره یک تلنگری است برای من و شما و برای بیداری همه ما، این اجلاسیه‌ها جلسه بیداری و میدان محک است که در این چند شب فراهم شده محکی برای صدق ادعا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: انقلابی بودن به ادعا نیست به اندیشه و عدالت و اعتقاد است، انقلابی کسی است که به عدالت می‌اندیشد به میزانی که فسادستیز هستید، انقلابی هستید، به میزانی ایستادگی و مقاومت جامعه در برابر مستضعفان عالم در برابر دشمنی که به غیرنظامیان هجمه می‌کند، انقلابی بودن به میزان مقاومت ما است، انقلابی بودن یعنی حمایت کردن.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما امروز باید تفکرات دفاع را بازخوانی کند، گفت: در این میدان میزان آگاهی خود را محک بزنیم و تلاش کنیم برای آرمان‌های بلند، که بتوانیم به آن آرمان‌ها دست یابیم؛ مسئولین و مردم تلاش کنیم کشور را به تمدن اسلامی نزدیک کنیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید روحانی حجت الاسلام مصطفی قاسمی، خانواده شهید سعید شالی، خانواده شهید سعید اسلامیان و خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین بشیری تجلیل شد و از مجموعه گرافیکی هشت قله افتخارات همدان در ۸ سال دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات