خبرهای داغ:
سردار رادان:

مدافعین حرم همدان نگین دفاع از انقلاب هستند/امام و امت و مکتب خیمه‌ساز است

همدان-فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: همدان در دل خود مدافع حرم تربیت می‌کند و مدافعین حرم در همدان نگین انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۱۱
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
مدافعین حرم همدان نگین دفاع از انقلاب هستند/امام و امت و مکتب خیمه‌ساز است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار احمدرضا رادان در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و نیروی انتظامی در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: استان همدان در آغازین روزهای انقلاب توانست به سبب مجاهدت‌ها در کشور به صورت شاخص شناخته شود.

وی بابیان اینکه هیچ وقت ذهن‌ها فراموش نمی‌کند اولین فرمانده عملیاتی سپاه همدان در کسوت یک زن، خانم «دباغ» بروز کرد و از اول ثابت کرد زنان اسلامی و مجاهد و زنانی که دل به خط انقلاب و امام (ره) می‌بندند نه تنها حجابشان محدودیت نیست بلکه می‌تواند در لباس فرمانده نقش آفرینی کرده و حماسه بسازد، افزود: سردار «همدانی»، حبیب ایران شد، «حاج حسینی» که نقش آفرینی او در شرق، غرب و ‌جنوب کشور و حتی دفاع از حرم آنچنان بروز و ظهور می‌کند که به عنوان یک فرمانده نابغه قهرمان چریکی نامگذاری شد؛ «حاج حسینی» که با خنده بر لب میهمانت می‌کرد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همدان حبیب‌پرور شد، همدانی که شهید «قهاری» را در دل خود پرورش می‌دهد، «قهاری» که قهرمان جنگ‌های چریکی و کلاسیک می‌شود و سربه زیر بودن و مظلومیت او وقتی به کنارش می‌رفتی تو را به ادب خود دعوت می‌کرد.

وی  ادامه داد: همچنین شهیدی که در مسیر جهاد آنچنان می‌درخشید که نه تنها فامیل «خوش لفظ» پیدا می‌کند بلکه مخاطبین خود را به وجد می‌آورد، همدانی‌های نخبه‌پرور، شهیدپرور هم بودند، شهید «سلگی» و «چیت سازیان»، «ابراهیمی» و...؛ همدان نه تنها خورشیدی از سپاه پاسداران به نمایش می‌گذارد بلکه می‌درخشد.

سردار رادان عنوان کرد: شهید «نوژه»، «دودانگه» و امیر کهنه سرباز «جوادی» که بنده در زمان آزادسازی سقز از تجربه‌های او درس گرفتم، شهری که «اروجعلی شکری» را در خود پرورش می‌دهد؛ همدان اینگونه قهرمان پرورش می‌دهد، آفرین بر همدان و همدانی‌ها، همدانی که شهید «آریافر» را در خود پرورش می‌دهد و آنگونه آرامش داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همدان شهید «ابوالفتحی» را در درون خود پرورش و رشد می‌دهد که در مناطق مختلف خدمت می‌کند، ابراز کرد: همدان در دل خود مدافع حرم تربیت می‌کند و مدافعین حرم در همدان نگین انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب می‌شوند؛ رمز و راز این آدم‌ها و حبیب کشور ما چیست؟

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: رمز و راز سعید «قهاری سعید» و «نوژه»ها، «خرمرودی»ها و «آریافر»ها چیست و چرا و به چه دلیل این افراد می‌توانند حبیب و دلربا شوند و در مقابل مردم خاضع باشند و در مقابل دشمن قوی باشند؛ رمز و راز مجاهد فی سبیل الله چیست؟ اگر فقط مجاهدت در مقاتلت بود، اصلا رمز و رازی نبود اما ببینید چقدر زیبا می‌شود در مکتب اسلام رمز و رازها را دید و به هم نزدیک کرد.

وی با بیان اینکه سه بال در انقلاب، در کنار و باهم رمز و رازهایی برای مجاهدت، گذشت، فداکاری و خاطره شدن است، گفت: اولین بال آن امامت است، اگر رمز و راز بال امامت را کسب نکنید بدون امام مسیر گم می‌شود؛ ضلع امامت راه‌گشا می‌شود اگر مسیر باز شود امام تنها و کسی را نداشته باشد در مسلخ کربلا به شهادت می‌رسد.

سردار رادان اظهار کرد: بال دوم و ضلع دوم امت است؛ این امت وقتی امام خود را استاد می‌گیرد پس می‌تواند با بال سوم تجلی یابد و آن بال، بال مکتب است؛ مگر می‌شود امامی باشد، مکتبی باشد و آن مکتب، مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و زیر بار ظلم ‌نرفتن باشد، مکتبی که حتی اجازه اینکه کسی از تو سبقت بگیرد را ندارد و موفق نباشید.

وی خاطرنشان کرد: مکتب اباعبدالله الحسین(ع) راه و رسم ایثار را یاد داد، مکتب امام و امت می‌تواند؛ کشوری که رزمندگانش در زمانی که در تحریم‌های فراوان به سر می‌برد خاکریزهای سختی را فتح می‌کنند و به فتح الفتوح می‌رسند؛ چراکه این رزمنده امامش را امام و استاد می‌داند و این امتی که خود امام و استاد دارد در مقامی خود استاد می‌شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حبیب همدان، شهید قهاری، شهید نوژه، شهید آریافر، شهید خرمرودی و همه اینها از کوچک و بزرگ خود استاد می‌شوند و هیچ وقت فراموش نمی‌کنند که باید استاد شوند.

* انقلاب اسلامی ما با خون شهدا و صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم الگو شد

وی با بیان اینکه یکی بهشت و دیگری جهنم نصیبش می‌شود، این است فرق بین کسی که مکتب دارد با کسی که ندارد، گفت: این است که ایران را می‌خواستند به ویرانه‌ای تبدیل کنند و امروز ایران اسلامی آن قدر قوی است که در منطقه تهدیدکننده است که می‌توانند از آن الگو بگیرند.

سردار رادان عنوان کرد: چگونه می‌شوند سوریه‌ای که ۸۰ درصد از خاکش در دست داعش تا دندان مسلح قرار گرفته بر داعش فائق بیاید؟ چراکه در مکتب اباعبدالله(ع) بوده و الگو می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما با خون شهدا و صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم می‌تواند الگو شود، عنوان کرد: این امت اقتدارآفرین می‌شود این امت می‌تواند امریکای تا دندان مسلح را در دریای فارس شکست دهد تا عذرخواهی کنند و هیمنه‌ها یکی یکی شکسته می‌شود و اقتدار پوشالی سرنگون می‌شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این اثر وجودی شهدای ما است و اثر وجودی انقلاب و رهبری ما است؛ ۸ هزار شهید در استان همدان نشان از این دارد که این افراد رفتند، جان دادند تا ما مستقل باشیم؛ اگر راه و رسم شهدا را در آیین خود قرار ندهیم امروز شرمنده شهدا خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید امام زمان خود را بشناسیم و مکتب اباعبدالله (ع) را همچنان سرلوحه خود قرار دهیم، وقتی قدرت تولید می‌کند خیمه را حفظ می‌کند، خیمه جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: امام و امت و مکتب خیمه‌ساز است و بعد چه شیرین و چه زیبا می‌تواند عزیز دل مردم شود؛ کشوری که امت و مکتب نداشته باشد هیچ فیضی در آخرت ندارد.

سردار رادان گفت: اگر امامی نداشته باشیم آن وقت هیچ عاقبتی نخواهیم داشت، راه و رسم شهدا را یاد بگیریم، خواهر و برادر شهید شویم، آن وقت است که می‌توان در مکتب اباعبداله(ع) حرکت کرد.

وی خطاب به نیروهای مسلح و بسیج ابراز کرد: از شهدا برای خود برادر پیدا کنید و برادر شهید شوید و بعد براساس برادر شهید بودن بدانید که باید خون برادر شهید خود را حفظ کنید، مردم همدان پابرجا در خط ولایت فقیه و رهبری برای پیروزی ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار