خبرهای داغ:

سنت قرآن خوانی در جامعه ایرانی باید ترویج یابد

استاد حوزه با بیان اینکه از جمله سنت‌های مهم و اصلی جامعه ایرانی حدیث و قرآن خوانی است گفت: ترویج این سنت‌ها از سوی جامعه ایرانی ضروری است و باید مورد توجه اقشار مختلف و خانواده‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۴۴۷۳۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت الاسلام و المسلمین محسن خاکی استاد حوزه در نخستین نشست:تدبر در قرآن" که با حضور فعالان تشکل‌های دانشجویی خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: ضرورت سنت و زیست طبیعی مسلمانان انس و آشنایی با قرآن است.

وی افزود: در طی سال‌های گذشته و قبل از توطئه انگلیسی رضاخان، دو سنت مهم و ارزشمند در بین خانواد‌ها جایگاه مهم و اصلی داشت.

این استاد حوزه بیان داشت: این دو سنت اصیل و خانوادگی قرائت قرآن و حدیث بود. به‌گونه‌ای که ما یک مفهومی بنام "سواد قرآنی" داشتیم که اکثر افراد قادر به خواندن قرآن بودند.

خاکی ادامه داد: این سنت‌ها در خانواده ایرانی کم رنگ شده، ولی هنوز در کشور‌های مسلمان شمال آفریقا پررنگ است و در این کشور‌ها شاهد پنج میلیون حافظ قرآن در کشوری مثل سودان هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ در جمع مسولان تالیف کتب درسی بیان داشت: در اندیشه رهبری انقلاب یکی از مسایل مدنظر از حضور درس قرآن در چارت تحصیلی، آشنایی با ذکر و قرائت قرآن است تا مردم ارتباط نگرشی و بینشی با قرآن بگیرند.

وی افزود: قرآن باید در متن جامعه باشد چرا که قرآن تحرک بخش و آگاهی بخش است و جامعه مومنانه جامعه پرسشگرانه است.

این فعال فرهنگی و قرآنی ادامه داد: برخی در مواجهه با قرآن دنبال تفسیر به رای هستند که جامعه علمی و حوزوی در این بین باید تلاش کنند تا تفسیر واقعی قرآن را در بستر جامعه ترویج دهند.

وی یادآورشد: منافقین و گروه فرقان نیز ادعای قدرت تفسیر قرآن داشتند، اما برای همه آشکار است که سران این گروهت‌ها، نیت خیری نداشته و قطعا به نمی‌توانند به اهداف خود در آسیب زدن یه اعتقادات امت اسلامی دست پیداکنند.

در این جلسه دانشجویی که با هدف بررسی آیات ۷۵تا ۸۵ سوره نساء برگزار شد، حجت الاسلام خاکی به اهمیت ایستادگی در مسیر حق تاکید کرد: این آیات به مسأله همراهی حق و وظیفه مومنان‌در مبارزه با باطل اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: راه حق دشوار است و عده در این مسیر خسته یا فریفته میشوند و هنگام خوشی و فتح هستند و اگر مشکلی پیش آمد فرمانده را مقصر می‌دانند.

خاکی بیان داشت: وعده خداوند تخلف ناپذیر است و بدانیم مکر شیطان سست است و خدا وعده داده اگر رهبری و انبیا را همراهی کنید پیروز هستید، ولی عده‌ای، تا فتحی است: از جانب خود می‌دانند و همچنین تا شکستی پیش می‌آید، سوی رهبران اشاره می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار