خبرهای داغ:
یونسی:

زنان مسلمان ایران در کنار تزکیه و تهذیب نفس پرورش دهنده نسلی ثابت قدم هستند

همدان-مربی شجره طیبه صالحین گفت: زنان مسلمان ایران تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشودند زنانی که اهل خرد، فکر و اندیشه، مجاهد و انقلابی هستند و در کنار تزکیه و تهذیب نفس پرورش دهنده نسلی ثابت قدم هستند.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۰۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیما یونسی در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که با موضوع الگوی سوم زن مسلمان در پایگاه‌های مقاومت حوزه معصومه (س)صالح آباد برگزار شد، با اشاره به نزول سوره کوثر اظهار کرد: خداوند سوره کوثر را برای هویت بخشیدن به زن فرستاد، سوره کوتاهی که اندیشه بی هویتی زنان را در شرق و غرب محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال۱۳۹۱ الگوی سومی را برای زنان جامعه تبیین فرمودند؛ زن شرقی، زن غربی، الگوی سوم؛ شیر زنان دفاع مقدس، انقلاب و جنگ که نشان دادند الگوی سوم زن مسلمان، «نه شرقی، نه غربی» است.

مربی شجره طیبه صالحین گفت: زنان مسلمان ایران تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشودند زنانی که اهل خرد، فکر و اندیشه، مجاهد و انقلابی هستند و در کنار تزکیه و تهذیب نفس پرورش دهنده نسلی ثابت قدم هستند و در کارهای خود با تدبیر اقدام می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور حضور فعال دارند و توحید محور هستند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در مورد الگو بودن زن مسلمان و حضرت زهرا(س) سخنان زیادی را داشتند که در یکی از این فرمایشات اشاره کردند که قرآن از هر دو جنس زن و مرد، حضرت یوسف(ع)، حضرت مریم(س)، برای ما الگوی معرفی کرده است و ما برای داشتن الگو نیازی نیست از زنان عربی و شرقی الگوبرداری کنیم.

یونسی افزود: زن شرقی در حاشیه است، اسلام موافق حاشیه بودن زن نیست و تاریخ ساز نیستند و زن غربی در خدمت تبلیغات است و در غرب به اندیشه و روحیه زن توجه نمی‌شود، بلکه به جنسیت او توجه می‌شود در حالی که از نظر مقام معظم رهبری زن دو ویژگی دارد؛ زن تاریخ ساز که در حاشیه نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار