خبرهای داغ:
مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

امام خمینی (ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود

همدان- مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود، گفت: در قرنی که می‌رفت هویت زن دستخوش سودجویی و سیاسی شود امام راحل هویت زن را به رسمیت شناخت.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۹۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مینو اصلانی در اولین کنگره بانوان تاثیرگذار استان همدان که با حضور استاندار و بانوان تاثیرگذار استان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر که پیام آزادگی را به جهان رساند و ایام ماه مبارک رجب، اظهار کرد: حضرت امام (ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود و امروز بازخوانی و واکاوی آن برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: در قرنی که می‌رفت هویت زن دستخوش سودجویی و سیاسی شود امام راحل هویت زن را به رسمیت شناخت و اینکه به لحاظ حکمت الهی یک ودیعه بود که در مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی و جامعه سازی قرار گرفت و این هویت در خدمت سازندگی جامعه قرار گرفت.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قبل از انقلاب، کشور ما در سلطه غرب بود بنابراین بر اساس این وامداری می‌خواست زن ایرانی را تبدیل به زن غربی کند.

وی گفت: هویت غربی این است که زن را مردواره تعریف می‌کند و این کرامت زن را متزلزل کرده است؛ حتی نظام‌های اجتماعی و خانوادگی را از نظام‌های منطقی خودش دور کرده است.

اصلانی با بیان اینکه چرا زن باید اول جسمانیت بعد انسانیت او بروز پیدا کند، ادامه داد: جایگاه زن در جایگاه رفیعی قرار دارد و جایگاه همسری و مادری او نباید تضعیف شود؛ فرهنگ غرب نظام خانواده را از بین برده است و زوجیت برای تکامل جامعه و همه بخش‌های جامعه است.

وی بیان کرد: سرآمد همه اینها این است که زوجیت در انسان موجب کمال می‌شود که فرهنگ غربی این زوجیت را از بین برده است؛ هویت زن با انقلاب اسلامی احیاء شده و غربی‌ها به دنبال این هستند.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در بحث خانواده به لطف خداوند خانواده‌های مستحکم داریم و ما باید پرچم‌دار خانواده باشیم، ابراز کرد: مهم این است که جوانان این فضا را بیشتر بشناسند و پای ارزش‌ها بایستند.

وی بیان کرد: مطمئن باشید با رصدهایی که در مراکز اندیشکده ما صورت می‌گیرد بحران زنان در یک پیچ تاریخی است.

اصلانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد، عنوان‌ کرد: در دنیا گفتمان مختلفی وجود دارد و ما به دنبال گفتمانی هستیم که به آرامش برسیم و به دنبال یک معارف محکم و مدقن هستیم، امروز رسالت یک زن مسلمان این است باید یک کنشگر جهانی باشیم، مشکلاتی در خانواده‌ها داریم و باید همه را حل کنیم اما نباید این گفتمان را رها کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ دینی و ملی را حفظ کنیم باید صحنه عمل خود را به خارج از مرزها ببریم، ما باید جبهه روبرو و مقابل خود را کامل بشناسیم و دوره‌های کوتاه مدت زنان و ادوار مختلف پسافمنیست را طی کنیم و مراقب باشیم، چراکه خطرناک‌ترین مسیر در مسیر ازدواج، ازدواج سفید است که خارج از عرف خانواده است.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ازدواج موجب تکامل بشر است برای اینکه آن داشته‌های تکاملی خود که به آن می‌بالیم شکل بگیرد باید خودمان تلاش کنیم و این مفاهیم زیبا را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه آفت یک جامعه پویا روزمرگی است، خاطرنشان کرد: زنان ما با دغدغه و کیاست به دنبال کشف کارهای علمی بزرگ هستند که رقم زدند، این اجتماع زنان در اینجا نشان می‌دهد که می‌توان جامعه را تغییر داد و الگوی ما زنان قرآنی هستند.

اصلانی افزود: زنان می‌توانند تاثیرگذار باشند و حضور داشته باشند ضمن اینکه تعالی یک زن، خانواده او است و امروز این وظیفه جهانی را برعهده داریم.

وی بیان کرد: آموزه‌های دینی، قرآنی و روایت‌های وارده به ما می‌گوید که انسان اساسا برای خود نیست بلکه دیگران را باید همراهی کند، حضور شما بانوان مصداق سوم زن نه شرقی و نه غربی است که الگوی سوم زن در جهان است؛ این الگو یکی از زمینه‌های بسیار قوی برای برون رفت بحرانی است که غرب برای او درست کرده است.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم که زنانی با این شاخص‌ها و ویژگی‌ها وجود دارد و آنقدر زیاد است که تحول جدیدی ایجاد می‌کند و جوانان ما باید وارد شوند و تحولات جدیدی را برای کشور ما ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار