مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی تربت جام گفت: دانشجویان بسیجی و جهادگر از دانشگاه های مختلف این شهرستان به صورت داوطلبانه به یاری مردم مناطق محروم و روستاهایی بخش نصرآباد در قالب اردوی جهادی شتافتند.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۳۶
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

رضا البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، با بیان مشق دانشجویی ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محرم این شهرستان، اظهارکرد: از جمله اقدامات بسیج دانشجوی ترویج فضای جهادی و روحیه جهادی در جامعه به ویژه بین قشر دانشجو است و به همین منظور و با هدف زنده نگه داشتن روحیه جهادی این حرکت انجام می شود.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی تربت جام با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در طول سال به صورت مستمربرگزارمی‌شود، امافصل تابستان فرصتی است تا جریان جدیدی ازفضای جهادی راه‌اندازی شود، افزود: بسیج دانشجویی با نگاه مسئله محوری در اردوهای جهادی سعی کرده است درکنار کارفرهنگی و جهادی در اردوها در مناطق هدف مسائل منطقه را احصاکند و باکار پژوهشی و مطالبه‌گری در جهت رفع نواقص گام بردارد.

مشق دانشجویی ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محرم تربت جام + عکس

وی ادامه داد: هدف‌گذاری چندساله در نقاط هدف کشور از جمله اهداف بسیج دانشجویی است و هدف ما تنها صرف برگزاری اردوهای جهادی نیست، بلکه سعی بر این است جغرافیای هدف برای خود مشخص کنیم و با نگاه مسئله‌محوری مشکلات منطقه را شناسایی و با هم‌افزایی و هم دلی با مردم و مسئولان به رفع محرومیت در مناطق کمک کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی تربت جام با اشاره به خدمات این گروه جهادی درعرصه های مختلف تشریح کرد: درکارگروه بهداشتی خدماتی شامل ویزیت رایگان پزشک عمومی ومتخصص، توزیع داروی رایگان،خدمات پرستاری (تزریقات، تست قندخون، تست فشارخون، تست نوارقلب)خدمات دندانپزشکی ارائه گردید و در عرصه عمرانی مرمت، زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس و درعرصه آموزشی کلاس های تقویتی تحصیلی، قرآنی، زبان انگلیسی، نمددوزی، کار با کودک و پیش دبستانی و همچنین خدمات مشاوره ای و روان شناسی هم توسط کارشناسان خواهر ویژه بانوان انجام گرفت.

مشق دانشجویی ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محرم تربت جام + عکس

وی همچنین با اشاره به حضورگروه کارشناسی کشاورزی در اردوی جهادی امسال گفت: این گروه بامشاوره تخصصی در زمینه کشاورزی برای کشاورزان و باغ داران و بومی‌های منطقه نسبت به بهبود روش های بهینه کشاورزی و آبیاری باهدف صرفه جویی در منابع آب و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی اقدام کردند.
مشق دانشجویی ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محرم تربت جام + عکس

مشق دانشجویی ۵۰ جهادگر بسیجی در مناطق محرم تربت جام + عکس
البرز با اشاره به اینکه تمام دانشجویان حاضر در این اردو به‌صورت داوطلبی شرکت کرده‌اند،گفت:در این اردو ۳۰ نفر ازخواهران و ۲۰نفر از برادران از رشته های مختلف دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه کشاورزی،دانشگاه آزاداسلامی و سایر دانشگاه ها حضور داشتند که از ۲۰ تا ۳۱شهریورماه در روستاهای ابدال آباد، کلاته بزرگ و حسنک خدمات داوطلبانه به روستائیان ارائه نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها