خبرهای داغ:

نجات جان سه مادر باردار توسط اورژانس هوایی دزفول

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با پیگیری مستمر، هماهنگی نیرو‌های بهداشت و اقدام فوریت‌های پزشکی دزفول، جان سه مادر باردار نجات یافت.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۰۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مهشید عصار افزود: با پیگیری مستمر و هماهنگ مجموعه معاونت و مرکز بهداشت دزفول و همکاری و اقدام نیرو‌های اورژانس، جان ۲ مادر باردار بدحال ساکن منطقه دورک احمد فداله با انتقال به زایشگاه حضرت زینب (س) دزفول از طریق بالگرد‌های اورژانس هوایی دزفول نجات یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه هر ۲ مادر پس از بستری و رسیدگی به موقع کادر درمان در سلامت کامل به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در همین حین گزارش بدحالی و درد یک مادر باردار دارای سابقه چهار بار سزارین ساکن منطقه کول سیرا احمد فداله توسط بهداشت و اورژانس ۱۱۵ دریافت شد.

وی افزود: به دلیل قرار داشتن مادر در منطقه پرواز ممنوع دزفول، پس از هماهنگی با تنها آمبولانس کوهستان موجود جمعیت هلال احمر، مادر باردار به صورت زمینی از منطقه سخت گذر منتقل شد، ولی به دلیل مشکلات فنی، تلاش امدادگران به نتیجه نرسید.

عصار اظهارکرد: برای انتقال این مادر باردار با بالگرد الیگودزر هماهنگی لازم انجام و مادر پرخطر پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه در بیمارستان الیگودرز به بروجرد اعزام شد.

وی افزود: آماده باش، حساسیت، پیگیری مستمر و تلاش ۴۸ ساعته مجموعه نیرو‌های بهداشت و فوریت‌ها حتی در ایام تعطیل به ثمر رسید و منجر به زایمان ایمن مادر و سلامت کامل مادر و نوزاد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از هماهنگی و اقدام به موقع و پیگیری لحظه به لحظه تیم متعهد مجموعه بهداشت دانشگاه در خارج از زمان موظف اداری، کارکنان فوریت‌ها و درمان برای همراهی و اقدام موثر و نجات جان مادران قدردانی کرد.

منطقه احمد فداله در بخش شهیون در ارتفاعات شمال شهرستان دزفول واقع شده و از مناطق سخت گذر و محروم این شهرستان است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار