خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج گتوند:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عسکری در رابطه با اهمیت سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بیان کرد: دین مقدس اسلام همان‌طور که برای بانوی خانه، در درون خانواده صفاتی قرار داده است، برای مرد خانه هم صفاتی قرار داده است.
کد خبر: ۹۵۳۹۵۸۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

محمود عسکری در گفتگو با خبرنگار بسیج گتوند با بیان اینکه دین اسلام و قرآن با بینش‌ها، انگیزه‌ها، اعتقادات، باورها و الگوهای فردی و اجتماعی که به جامعه بشریت ارائه می‌دهد اجتماع را در مقابل حوادث و آسیب‌های گوناگون حفظ می‌کند، گفت: سبک زندگی اسلامی که برگرفته از کتاب، سنت، قرآن و معارف اسلامی و آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) است این خصوصیت را دارد که اجتماع را از آسیب‌ها حفظ کند. از رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) به‌عنوان کسی که دارای خُلق عظیم و صفات ممتاز و بزرگ است، یاد می‌شود و وجود رسول خاتم، به‌عنوان یک انسان پاک الگو برای همه مسلمانان است.

 

وی در رابطه با شیوه‌های تحکیم بنیان خانواده نیز اظهار کرد: ما که سبک زندگی اسلامی و شیوه‌های تحکیم و تداوم خانواده را دنبال می‌کنیم، این تداوم و تحکیم خانواده به‌واسطه تفاهم و علاقه بین دو نفر در درون خانواده حاصل می‌شود، اگر دو نفری که خانواده را تشکیل می‌دهند، با هم تفاهم داشتند و نسبت به یکدیگر علاقه داشتند، این تحکیم خانواده شکل می‌گیرد و ما شاهد این جدایی‌ها نخواهیم بود.

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گتوندبیان اینکه پایه این تفاهم و علاقه، حُسن اخلاق است، اظهار کرد: حُسن اخلاق به این معناست که انسان در رفتارش نرم‌خو باشد، سخنان پاک، طیب و پاکیزه بر زبان بیاورد. در دیدارها و ملاقات‌هایش خوش‌رو باشد؛ هم ظاهرش خوش‌رو باشد و هم آنچه که از کلامش جاری می‌شود طیب و پاکیزه باشد و در رفتارش هم نرم‌خو باشد، این‌ها در محیط خانه آثار سازنده‌ای را به‌دنبال دارد که با هیچ خصلت و ویژگی دیگری قابل مقایسه نیست.

عسکری ادامه داد: همین خوش‌رویی و حُسن خلق، به‌عنوان معیاری در سنجش اعمال در روز آخرت سنجیده می‌شود، یعنی حُسن خلق یکی از معیارهایی است که در روز قیامت به‌عنوان یک ملاک سنجیده می‌شود و در نامه اعمال، یک نمره عالی دارد.

این برنامه با مشارکت حوزه حضرت زینب سلام الله علیها و پایگاه مائده اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار