در گفتگو با بسیج مطرح شد؛

۲ هزار و ۵۶۵ زائر در قالب ۱۶ کاروان پیاده از خلیل‌آباد در مسیر بهشت خراسان

۲ هزار و ۵۶۵ زائر در قالب ۱۶ کاروان پیاده از خلیل‌آباد، پس از اربعین حسینی با پای پیاده راهی حرم دوست شدند تا در روز شهادت امام رضا(ع) خود را در جوار آن حضرت ببینند و در سوگ عزای آن امام همام به سوگ بنشینند.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۲۹
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد، دهه پایانی صفر، موسم اشک و ماتم عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است، روزهایی که بار دیگر قلب تپنده ایران اسلامی را به تکاپو برای پذیرایی از زائران امام رئوف (ع) وا می‌دارد.

در کنار ورود میلیونی زائران امام رضا (ع) از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورها از راه‌های زمینی، ریلی و هوایی، دلدادگانی عاشق با پای پیاده در طریق عشق قدم می‌گذارند و مخلصانه به‌سوی حریم نور حرکت می‌کنند.

هر ساله تعداد زیادی از محبین اهل‌بیت (ع) در روزهای پایانی ماه صفر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس پیاده قدم برمی‌دارند، سختی‌های راه را به جان می‌خرند تا روز شهادت امام هشتم (ع) با حضور در صحن و سرای آن امام همام، عرض تسلیت و ارادت خود را به ساحت قدسی ایشان ابراز کنند.

روزهای آخر ماه صفر است و کم‌کم به شهادت امام رئوف (ع) نزدیک می‌شویم، هر ساله از خلیل‌آباد کاروان‌های زیادی با پای پیاده برای عزاداری و زیارت امام هشتم (ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، سختی راه، گرمی و سردی هوا را به جان می‌خرند تا به سیل عظیم زائران حضرت بپیوندند.

 این کاروان‌ها با گام‌های استوار و پاهایی پر از آبله و دل‌هایی مملو از عشق و شور به‌سوی حرم ثامن‌الحجج علیه‌السلام حرکت می‌کنند.

اعزام ۱۶ کاروان پیاده خلیل‌آباد متشکل از۲ هزار ۵۶۵ زائر به مشهد

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد، اظهار داشت: همه‌ساله در ایام شهادت امام رضا (ع) هیئات مذهبی و کاروان‌های پیاده از شهرستان خلیل‌آباد برای عزاداری و سوگواری به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این کاروان‌ها طی مدت اقامت در مشهد در برنامه‌های معنوی که در حرم برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، عنوان کرد: ۱۶ کاروان پیاده به مشهد مقدس در ایام اربعین و بعد از آن برای شهادت امام رضا (ع) اعزام شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲۸۰ نفر از مردان و ۱۲۸۵ نفر از بانوان پای پیاده مسیر خلیل‌آباد تا مشهد را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها مسافت حدود ۲۴۵ کیلومتری خلیل‌آباد تا آستانه ثامن‌الحجج علیه‌السلام را به مدت ۸ روز و با پای پیاده طی خواهند کرد و در طول مسیر از خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه با هماهنگی‌هایی که انجام شد بحث اسکان زائران شهرستان خلیل‌آباد در مشهد مقدس فراهم شده است، تصریح کرد: آموزش‌هایی برای تأمین امنیت مسافران توسط نیروی انتظامی به زائران داده است.

وی با اشاره به اینکه برای هر کاروان یک روحانی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر نماز جماعت بحث پاسخگویی به مسائل شرعی انجام شود، اذعان کرد: هیئت‌های مذهبی شهرستان هم به‌صورت کاروانی و هم با خودروی شخصی خود را به مشهد مقدس برای شرکت در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر می‌رسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار