مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: انقلاب اسلامی به الگویی برای کشور‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۸۸۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین در جمع کارکنان و زندانیان زندان این شهرستان ضمن تسلیت مناسبت‌های آخر ماه صفر گفت: در وجود انسان یک قوه وجود دارد و آن قوه امکان رشد و تغییر است، البته امکان سقوط هم قابل‌ تصور است، هر انسانی این اختیار را دارد که در راه ترقی و تعالی باشد یا راه هبوط و سقوط را در پیش گیرد، البته نفع و ضرر این تغییر به خود انسان برمی‌گردد.

وی هدف اصلی از زندان را تربیت انسان دانست و افزود: در روایات از دنیا به‌عنوان زندان مؤمن یاد شده است، اگر یک فرد مؤمن در دنیا به دنبال تعالی و رشد خود باشد، در سرای آخرت نیز از این رشد بهره‌مند می‌شود و اگر به دنبال هبوط و سقوط باشد ضررش در آخرت به وی برمی‌گردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: هدف از بعثت انبیا تربیت انسان بوده است، البته عمل خیر اجباری گاهی فاقد ارزش است، اما اگر انسان با علاقه و اشتیاق در پی ترقی و رشد خود باشد، فایده این عمل به خود او برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام خزائی ادامه داد: براساس روایات مسلمان کسی است که دیگران از دست و زبان او در امان باشند، سراسر آموزه‌های دینی کارکرد تربیتی دارد، البته دین انسان را آزاد گذاشته است به‌طوری‌که موارد مجاز و ممنوع را تعیین کرده و محدودیت‌هایی نیز قائل شده که البته این محدودیت‌ها هم به نفع خود انسان است.

وی افزود: خداوند برای سعادت انسان در دنیا ابزارها و نعمت‌هایی را پیش‌بینی کرده است، یکی از این نعمت‌ها رفیق نیکوست، رفیق خوب کسی است که در انسان اثر مثبت بگذارد البته انسان در انتخاب دوست هم آزاد و صاحب‌ اختیار است. لذا در انتخاب دوست باید نهایت دقت کرد تا در مسیر انحرافی دوست منحرفت قدم ننهد

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی برای خدا کار کند، از پشتیبانی‌های او بهره‌مند خواهد شد، امام خمینی(ره) با تکیه بر آموزه‌های الهی و سیره نبوی موفق شد انقلاب اسلامی را به ثمر برساند، ایشان توانست با حمایت مردم کشور ایران را از لوث حکومت رژیم طاغوتی آزاد و نعمتی به نام جمهوری اسلامی را برای مردم ایران به ارمغان آورد که تا به امروز از برکت این حرکت آزادگان جهان الگو گرفته و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار