خبرهای داغ:
سردار نقدی:

امروز جبهه و جنگ اصلی میدان رسانه است / رسانه‌ها باید امیدآفرین عمل کند

همدان-معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: امروز جبهه و جنگ اصلی میدان رسانه است و اگر ما در این جبهه موفق شویم و واقعیات را آنطور که هست نشان دهیم و مردم هم همان‌طور که واقعیت هست، نگاه کنند شکست دشمن قطعی است.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۱۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهدای رسانه استان همدان که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه شهدای گرانقدر ناظر بر جمع ما هستند و باید الگو و اسوه رزمندگان خط مقدم جنگ با دشمن باشند، اظهار کرد: روزی خط مقدم در دست رزمندگان مسلح با تیر و تفنگ بود و اصحاب رسانه به آنها سر می‌زدند و در معرض خطر و مشکلات قرار می‌گرفتند و آن‌ها را همراهی می‌کردند و اصل بر آن رزمندگان بود و خبرنگار و اصحاب رسانه بر کار آن رزمنده فرع محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز جبهه اصلی به رسانه و خبرنگاران منتقل شده و این قشر در خط مقدم نبرد هستند، ابراز کرد: دشمن در مقابل نیروهای مقاومت و قدرت شکست‌ناپذیر رزمندگان حزب‌اللهی در ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن و ... شکست خورده و خلع سلاح شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه زور اصلی دشمن در تفنگ و بمب‌ها و موشک‌های او است، عنوان کرد: مقاومت جانانه ملت‌های اسلامی به‌ خصوص ایران اسلامی آنها را محروم کرده از اینکه بخواهند از این سلاح‌ها استفاده کنند و هر وقت از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند شکست می‌خورند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن مجبور است نقطه قوت خود را که اسلحه است هزینه کند به طوری که آمریکا سالیانه ۷۰۰ میلیارد دلار برای نیروهای مسلح خود صرف می‌کند، ادامه داد: این هزینه‌های سنگین بی‌نتیجه است آنچنان که در نهایت در عراق و سوریه شکست می‌خورد که با آن افتضاح نیروی مسلح آن فرار کردند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه که آمار و ارقام سلاح‌هایی که آمریکا در افغانستان جا گذاشت نجومی است، تصریح کرد: ۶۴۰ هزار تفنگ و ۲۰۰ فروند بالگرد در آنجا جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمن متوجه شد که حمله نظامی نتیجه‌ای  ندارد و نمی‌تواند با آنها اعمال قدرت کند که به سود تبدیل شود، چرا که در دوران قبل که مردم در ناآگاهی به سر می‌بردند با جابه جایی ناوهایش دولت‌ها را تغییر می‌دهد، گفت: دشمن در آن دوران اگر جنگ و هزینه می‌کرد این هزینه با منابعی که از مردم می‌برد به سود تبدیل می‌شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا در افغانستان ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرد که جبران نشد و با ۳۳ هزار میلیارد دلار به بزرگ‌ترین بدهکار تبدیل شدند، ابراز کرد: دشمن متوجه شد حمله نظامی جواب نمی‌دهد و جذابیت‌های دروغینی که در تفکر لیبرالیسم درست کرده بودند هم رنگ باخته و شکست خورده  و واقعیت‌های خود را نشان داده است و تفکر آمریکایی در خود آمریکا و اروپا شکست خورده است.

* امروز تنها سلاح، سِحر رسانه است

وی با اشاره به اینکه محصول پیاده‌ کردن این تفکر ۳۰۰ ساله فقر و رشد منفی جمعیت و نارضایتی اجتماعی  و جامعه در حال اضمحلال است، عنوان کرد: امروز تنها سلاح، سِحر رسانه است چرا که متوجه شدند مردم بر اساس واقعیت‌ها تصمیم نمی‌گیرند و بر اساس تصور خود از واقعیت‌ها تصمیم می‌گیرند.

سردار نقدی با بیان اینکه دشمن متوجه شده است که بر حق نیست، بنابراین ایدئولوژی جدید خلق کرده است و با تکیه بر امپراطوری رسانه‌ای مبتنی بر دروغ و تصویرسازی غلط، تصویر ذهنی مردم را مطابق با خواسته‌های خود می‌سازند، مطرح کرد: دشمنان دلخوش به این هستند که با تصویرسازی غلط ملت‌ها را به سمت پوچی بکشانند و از اصالت خود دور کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه واجب، فوری و قطعی است، یادآور شد: امروز جبهه و جنگ اصلی میدان رسانه است و اگر ما در این جبهه موفق شویم و واقعیات را آنطور که هست نشان دهیم و مردم هم همان‌طور که واقعیت هست، نگاه کنند شکست دشمن قطعی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و اینکه دشمن به دنبال ساختن سرابی است که خطرساز است، تأکید کرد: اهالی رسانه‌ در این اوضاع برای تبیین و نشان دادن تصویر درست از واقعیت نباید شب و روز داشته باشند، نشان دادن تصویر درست از واقعیت رژیم‌های وحشی‌ و جنایتکار غربی که کوچکترین رحمی به انسان و نوع بشر ندارند و تاریخشان با جنایت، فساد و غارت و ثروت ملت‌ها عجین است.

وی با بیان اینکه واقعیت ملت شجاع و حق‌مدار و عدالت خواهی است که بعد از ۴۴ سال قیام پیروز است، مطرح کرد: پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی و قهرمانان بزرگ و مثال زدنی مانند شهدا واقعیت است.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه شهدا قهرمانانی هستند که هرکدام می‌توانند یک الگو برای ملت‌های دنیا باشند، با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت الله مدنی بیان کرد: شهید آیت‌الله مدنی که یک مرد وارسته و در اوج کرامت‌های انسانی بود، برای تمام بشریت شخصیت مثال‌زدنی است.

وی با بیان اینکه این سوال مطرح است که آیا جوانان و نوجوانان شهر ما شهید مدنی را می‌شناسند یا با تصویرسازی‌های دروغین رسانه‌ای دشمن مأنوس هستند؟ تأکید کرد: قهرمانان شهر ما همین شهدا هستند که وظیفه رسانه شناسایی این قهرمانان و معرفی آنان به جوانان و نوجوانان است.

* غلبه بر دشمن انسجام و وحدت می‌خواهد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جوانان همدانی باید عاشق و دلداده شهدایی مثل شهید مدنی، همدانی، رسول حیدری، مسعود رسولی و ... باشند که قهرمان‌های کم نظیر هستند، عنوان کرد: غلبه بر دشمن انسجام و وحدت می‌خواهد و با پراکندگی محقق نمی‌شود.

وی مطرح کرد: امروز مشکل رسانه ما پراکنده کاری است و در مقابل، دشمن متحد می‌شود و یک دروغ بزرگ را واقعیت جلوه می‌دهد.

سردار نقدی با اشاره به اتفاقات سال گذشته بیان کرد: با فوت یک نفر در ایران، تمام روسای جمهور، نخست وزیر‌ها، روسای مجلس و کنگره‌ها، سران کشورهای غربی و ... نسبت به این موضوع اظهارنظر کردند و دنیا ماتم سرا شد اما سوال این است که چند نفر در یک سال در زندان‌های آمریکا به قتل می‌رسند؟ طبق گزارش رسمی دادگستری آمریکا به کنگره این کشور، ۴۲۳۴ نفر در زندان‌های آمریکا در یک سال کشته می‌شوند و این آمار منتشر شده است چرا هم رسانه‌ها و هم سران کشورهای غربی سکوت می‌کنند؟

وی با بیان اینکه این اتفاقات نتیجه تصویرسازی غلط رسانه‌ها بود، گفت: دشمن صدها برابر بیشتر از ما امکانات رسانه‌ای دارد و راهکار مقابله با آنها متحد و یکپارچه عمل کردن رسانه‌های ما است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: اگر می خواهیم نوجوان همدانی قهرمان بزرگ تاریخ و اولین امام جمعه شهرش که آن عظمت سال ۵۷ را آفرید که یکی از دلایل پیروزی ۲۲ بهمن یعنی شهید آیت الله اسدالله مدنی را بشناسد باید تمام روزنامه‌ها و رسانه‌ها و فضای مجازی همدان در روز ۲۰ شهریور به آن بپردازند و در معرفی این شهید بزرگ متحد عمل کنند تا بر خیال بافی‌هایی که دشمن در شخصیت‌های کارتونی می‌سازد غلبه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا شایسته این هستند که به عنوان قهرمان برای جوانان معرفی کنیم، یادآورشد: امروز رزمندگان خط مقدم خبرنگاران هستند تا غلبه را ایجاد کنند و حقیقت بر تصویر ذهنی غلطی که دشمن می‌سازد غالب شوند.

سردار نقدی با اشاره به حضور ۲۲ میلیونی در پیاده‌روی اربعین حسینی با بیان اینکه مردم جهان با وجود گرمای شدید از راه‌های دور هزینه کردند و به زیارت رفتند، ابراز کرد: مردم همدان از زائرین کربلا خوب پذیرایی کردند اما باید ببینیم چه تصویری از این قضیه در رسانه‌های دنیا وجود دارد؟

وی با تأکید بر اینکه باید تصویر درست را منعکس کنیم چرا که طبق فرمایش مقام معظم رهبری نزدیک به قله و در آستانه پیروزهای بزرگ و شگفت‌انگیز هستیم و این واقعیت است، خاطرنشان کرد: در این راستا رسانه‌ها باید امیدآفرین عمل کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه پیروزی‌های انقلاب اسلامی مرهون شهدا و خانواده‌های آن‌ها است که مانند کوه ایستادند و نظیر آن‌ها در دنیا وجود ندارد، گفت: الگو و استقامت زینب‌گونه خانواده شهدا پدیده‌ای است که در انقلاب اسلامی شکل گرفته تا الهام بخش و مشوق حضور جوانان در صحنه باشد و باید قدردان این ظرفیت‌های بزرگ باشیم و وظیفه خود را در عرصه رسانه و هر جبهه ای که هستیم به نحو شایسته انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار