خبرهای داغ:

لزوم مهار گرد و غبار کشور عراق؛ خوزستان بیشترین تاثیری پذیری را دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر گرد و غبار عراق کنترل نشود، خوزستان از استان‌های است که بیشترین تاثیرپذیری را از آن خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۵۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

داوود میرشکار با اشاره به برگزاری «اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار» که از ۱۸ شهریورماه در تهران در حال برگزاری است، گفت: در این اجلاس ۲ روزه حدود ۵۰ کشور شرکت کرده‌اند و حدود ۱۵ نهاد بین المللی در آن مشارکت فعال دارند.

او افزود: مقرر شده در این اجلاس با نشست‌های تخصصی، همه کشور‌ها تجربیات خود در خصوص مهار ریزگرد‌ها و مقابله با ریزگرد‌ها را به اشتراک بگذارند. همچنین مسائل منطقه‌ای بررسی می‌شود تا موارد کمک‌کننده در زمینه کاهش گرد و غبار فرامرزی و جلوگیری از بیابان‌زایی در قالب بیانیه، در پایان این اجلاس امضاء شود.

به گفته آقای میرشکار در این اجلاس، رئیس جمهور بحث تشکیل صندوق مالی مشترک در حوزه محیط زیست را مطرح کرده تا با حمایت مالی این صندوق، تصمیمات این اجلاس اجرایی شوند و شاهد خروجی اجرایی آن باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه‌های اجلاس قبلی گفت: مقرر شده طرح پایلوتی به صورت مشترک از سوی خوزستان و ایلام و استان‌های درگیر گرد و غبار کشور عراق اجرا شود تا تجربیات به کشور عراق منتقل شود و شاهد انجام اقدامات موثری در زمینه مهار گرد و غبار در عراق باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در قالب این طرح، همه اقدامات از جمله نهال‌کاری، مالچ‌پاشی محیط زیستی و ایجاد سازه‌های کمک‌کننده به مدیریت آب و گرد و غبار انجام می‌شود. مکان‌یابی اجرای این طرح انجام شده است و در صدد هستیم اقدام مشترکی با استان ایلام و طرف مقابل عراقی داشته باشیم.

میرشکار با اشاره به اهمیت کنترل گرد و غبار در عراق گفت: اگر گرد و غبار کشور عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام از استان‌هایی هستند که بیشترین تاثیرپذیری را از آن خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار