خبرهای داغ:

رونق اقتصادی روستا‌های خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: توسعه و رونق اقتصاد روستایی در خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۰۰
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سید احمد موالی زاده گفت: یکی از مشکلات در مناطق روستایی بیکاری است و یکی از ابزار‌های مهم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ایجاد بستر اشتغال و رونق اقتصادی است.

او می‌گوید: برنامه داریم که از ظرفیت تعاون روستایی شهرستان اهواز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصاد روستایی استفاده کنیم و این اقدام تبدیل به یک الگو در استان تبدیل شود.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: تعاون روستایی تنها وظیفه خرید گندم را ندارد و باید برای رونق مناطق روستایی نیز ورود کند.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت بومگردی، گردشگری و صنایع دستی در مناطق مختلف اهواز وجود دارد، اما این ظرفیت‌ها بالقوه هستند و باید تبدیل به بالفعل شوند.

موالی زاده ادامه داد: برنامه ریزی شده در بخش اسماعیلیه اهواز به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری به صورت پایلوت کار شود وزیرساخت‌های لازم فراهم گردد.

او گفت: برگزاری آیین‌های شکرانه یک سنت دیرینه است که مردم به دلیل وفور نعمت و برداشت محصولات کشاورزی این آیین را برگزار می‌کنند و برای گسترش این آیین به عنوان یک ظرفیت گردشگری نیاز به تبلیغ و معرفی منطقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها