خبرهای داغ:

اجرای طرح توسعه نخیلات آبادان در سطح ۱۶۵ هکتار

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از توسعه و جایگزینی کشت پاجوش نخیلات و باغات در سطح ۱۶۵ هکتار خبر داد و گفت: اجرای این طرح در سطح ۳۰۰ هکتار دیگر از نخیلات آبادان در دست انجام است.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۹۶
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حسن دشتی نژاد، اظهار کرد: در راستای رشد و توسعه کشت و تولید و ارتقاء بهره‌وری کشاورزی از سال گذشته تاکنون اقدامات مهمی در بحث کشت پاجوش نخیلات و بهسازی باغات در شهرستان آبادان انجام شده است.

وی افزود: در این زمینه با اعتبار ۴۲ میلیاد ریال در سطح ۱۶۵ هکتار تاکنون کشت پاجوش نخیلات و بهسازی باغات انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه نخل‌های بی سر شهرستان در حال احیا هستند، گفت: اجرای طرح توسعه و جایگزینی کشت پاجوش نخیلات و بهسازی باغات در سطح ۳۰۰ هکتار دیگر از نخیلات آبادان در دست انجام است.

دشتی نژاد عنوان کرد: در بخش جایگزینی کشاورزان پاجوش‌ها را جایگزین نخل‌های فرسوده و بدون ثمر می‌کنند و در بخش توسعه نیز زمین‌های بایر و رها شده پس از آماده‌سازی با کشت پاجوش نخل و میانه‌کاری احیا می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح حمایتی سازمان جهاد کشاورزی فرصت خوبی است تا کشاورزان با احیای زمین‌های کشاورزی و همچنین نخیلات بی ثمر و فرسوده، علاوه بر توسعه زمین‌های کشاورزی به مساله تولید و همچنین اشتغال پایدار منطقه کمک کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار