خبرهای داغ:

رشد ۲۸ درصدی تولید برق در خوزستان

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد ۲۸ درصدی تولید برق در استان در ۵ ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۰۵
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان فرامرز شادفر مجموع تولید برق از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال در خوزستان را ۲۴ هزار و ۱۸۸ گیگاوات ساعت عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی است.

او افزود: در مردادماه ۶ هزار و یک گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با پارسال ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، از مقدار برق تولیدی در مردادماه امسال، ۴۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۳ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

آقای شادفر با بیان اینکه از ۳ هزار و ۱۹۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مردادماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی شامل؛ زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر تولید شده است، گفت: همچنین ۴۵ درصد توسط بخش دولتی شامل؛ نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دو کوهه تولید و به شبکه سراسری تحویل داده شده است.

او می‌گوید: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴ هزار و ۸۲۹ گیگاوات ساعت برق، ۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در مردادماه ۱۴۰۲ با مصرف ۸ هزار و ۶۶۷ مگاوات نسبت به پیک بار مرداد ماه سال قبل، ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، انرژی مصرفی در ۵ ماه امسال برابر با ۲۲ هزار و ۷۶۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱.۷ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در پارسال است

ارسال نظرات
پر بیننده ها