خبرهای داغ:

وارد مدارشدن خنک کننده نیروگاه رامین پس از ۲۰ سال

سرپرست کارگاه تهویه نیروگاه رامین اهواز گفت: خنک کننده این نیروگاه رامین با بازسازی پکیج‌های کلیدخانه تاسیسات آبرسانی، پس از ۲۰ سال وارد مدار شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۰۵
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، روح اله پورزرین گفت: با توجه به قدیمی بودن کمپرسور‌های روسی و نبود قطعه‌های یدکی در ۲ دهه اخیر، دستگاه پکیج‌های سیستم تهویه کلیدخانه تاسیسات آبرسانی نیروگاه رامین اهواز از مدار خارج بوده اند و اگزوز فن‌هایی که جهت خنک کردن کلیدخانه نصب شده بودند جوابگوی خنک کاری کلیدخانه یاد شده نبودند.

وی افزود: بر همین اساس گروه اجرایی کارگاه تهویه نیروگاه رامین با طراحی و برنامه ریزی صورت گرفته به منظور جلوگیری از آتش سوزی و آسیب‌های احتمالی در این کلیدخانه اقدام به بازسازی قطعه‌های مستهلک کمپرسور‌های قدیمی، بهینه سازی اپراتور‌های پکیج‌ها و سیم پیچی بولوور‌ها با استفاده از مواد اولیه موجود در نیروگاه کرده است.

پورزرین صرفه جویی حاصل از این اقدامات را ۴ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: بازسازی و راه اندازی دستگاه‌های تهویه سبب بالارفتن عمر کارت‌های پانل‌های کلیدخانه تاسیسات آبرسانی و در نهایت موجب حفظ و پایداری واحد‌های تولید برق در نیروگاه رامین اهواز در شرایط گرمای بسیار در تابستان می‌شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها