خبرهای داغ:
یداللهی خبر داد

پرداخت ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین برق همدان

همدان- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از پرداخت ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین برق همدان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۱۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا یداللهی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی به ارائه گزارشی از مصرف برق مشترکین شرکت توزیع برق استان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر شرکت توزیع برق استان همدان بیش از ۸۱۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد بیش از ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار مشترک تجاری و آزاد با عنوان سایر مشترکین محسوب می‌شوند، گفت: ۳۲ هزار و ۶۶۲ مشترکین عمومی، ۱۳ هزار و ۶۳۵ مشترک کشاورزی و ۶ هزار و ۷۲۱ مشترک صنعتی شرکت توزیع برق استان را تشکیل می‌دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به میزان مصرف انرژی در هر تعرفه اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی بالغ بر ۳۹ درصد، بخش خانگی بالغ بر ۳۲ درصد، بخش صنعت ۱۲ درصد، بخش عمومی ۹.۳ درصد و بخش سایر مصارف ۷.۳ درصد انرژی برق را در استان مصرف می‌کنند.

*مصرف ۷۰ درصد انرژی برق همدان در حوزه کشاورزی و خانگی

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد انرژی برق استان در حوزه کشاورزی و خانگی مصرف می‌شود، عنوان کرد: مشترکین کشاورزی کمتر از ۱.۷ درصد از تمام مشترکین برق استان را تشکیل می‌دهند در حالی که حدود ۴۰ درصد انرژی برق مصرف می‌کنند.

یداللهی خاطرنشان کرد: در پیک مصرف انرژی که ۴ ماهه است و از ابتدای خرداد ماه را شامل می‌شود، این مقدار مصرف مشترکین کشاورزی به بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی استان می‌رسد که حاکی از اهمیت بخش کشاورزی در مصرف انرژی دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد مشترکین برق استان بالغ بر ۸۳۳ هزار مشترک شود و نیاز به صرفه‌جویی است، عنوان کرد: نرخ فروش انرژی برق به طور متوسط در سال گذشته معادل ۱۳۷ تومان بوده است که در بخش خانگی مشترکین ما برای هر کیلووات ساعت مصرف برق به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت کردند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به طرح‌های تشویقی در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با پیک بار تابستان ۱۴۰۲ مواجه هستیم و با توجه به اهمیت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی دو برنامه طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی و قانون افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پرمصرف اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای پایداری حفظ شبکه برق و مدیریت مصرف و کمک به عبور از پیک تابستان طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته تفاوت یافته و امسال گسترده‌تر شده است، افزود: امسال مشترکین بیشتری می‌توانند پاداش دریافت کنند که حدود ۳۱ میلیون مشترک در سطح کشور را شامل می‌شود و حتی مشترکین پرمصرف نیز می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند.

*همه مشترکین برق می‌توانند پاداش می‌گیرند

یداللهی با تاکید بر اینکه امسال تمام مشترکین برق می‌توانند مشمول پاداش شوند و نسبت به میزانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دادند، پاداش دریافت کنند، گفت: اساس کار بر این منوال است که در سطح الگوی مصرف تعریف شده، مبنای الگوی مصرف در ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی مانند همدان است که اگر به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق باشد مشترکین تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

 وی با اشاره به اینکه اگر مصرف ماهانه ۱.۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۴۵۰ کیلووات ساعت باشد، در صورت کاهش به ازای هر کیلووات ساعت یک هزار تومان پاداش دریافت می‌شود، ادامه داد: اگر مصرف مشترکی ۲.۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۷۵۰ کیلووات ساعت باشد با کاهش آن به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش پرداخت خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طرح قبلی تا الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات بود، اما طرح جدید تمام مشترکین برق را دربرمی‌گیرد، گفت: اگر کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته در محدوده صفر تا ۱۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۲ هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات یک هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت قرار گیرد، به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان به مشترکین پاداش تعلق می‌گیرد.

یداللهی یادآور شد: در این طرح تمام مشترکین برق تنها با راهکار‌های ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از دور کند کولر، استفاده نور طبیعی در روز و ... از پاداش‌ها در هر سطح مصرفی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مشترکین برق خانگی استان ۹۲ درصد زیرالگو مصرف برق داشتند که ۵۲ درصد مشمول پاداش شدند، گفت: بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به این مشترکین پاداش پرداخت شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سال جاری نیز از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف و پایداری شبکه، ۲۵۱ هزار و ۴۸۶ فقره از ۸۵۴ هزار قبض صادر شده شامل پاداش شدند، افزود: در این مدت ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین برق استان تعلق گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات