خبرهای داغ:
سردار فرجی خبر داد

برگزاری 2 هزار یادواره مدرسه‌ای در همدان/یادواره شهدای کارگر در همدان برگزار می‌شود

همدان-دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با اشاره به برگزاری ۲ هزار یادواره مدرسه‌ای در راستای کنگره شهدا گفت: در آموزش و پرورش کار‌های بسیار خوبی صورت گرفته که بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۳۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه بزرگداشت شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با اشاره به جایگاه و نقش‌آفرینی کارگران در جامعه اظهار کرد: مجموعه کارگری یک مجموعه بزرگ، ارزشمند و تاثیرگذاری است.

وی از برگزاری یادواره شهدای کارگری در استان همدان خبر داد و بیان کرد: این یادوره به عنوان یادواره شهدای کارگر در ۲۰ شهریور ماه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه عدد شهدای کارگری، رقم بالایی است، گفت: اگر سه نفر مدال فتح گرفته باشد یکی از آن‌ها کارگر است که نشان از جایگاه والای کار، کارگر و کارفرما در همدان است.

وی با تاکید بر اینکه تا برگزاری اجلاسیه کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، ۱۱ یادواره شهدا نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در راستای برگزاری کنگره، یادواره شهدای بسیاری برای همه گروه‌ها از جمله شهدای ارتش، شهدای سرباز، شهدای جهاد سازندگی، شهدای آماد و پشتیبانی، شهدای امداد ونجات، شهدای روحانی و. برگزار شد که بسیار ارزشمند بود و کار‌های خوبی صورت گرفت.

سردار فرجی با بیان اینکه یادواره شهدای مهندسی برای اولین بار در کشور، در استان همدان برگزار شد، گفت: یادواره شهدای روحانی بسیار یادواره ارزشمندی بود و از این دست مراسمات در دیگر استان‌ها کمتر اجرا شده بود ضمن اینکه استان از نظر تعداد شهدای روحانی در کشور در رتبه نخست قرار دارد.

* ساخت فیلم سینمایی شهید همدانی و خانم دباغ

وی به برگزاری ۲ هزار یادواره مدرسه‌ای در راستای دومینکنگره ملی شهدای استان همدان اشاره و اظهار کرد: در آموزش و پرورش کار‌های بسیار خوبی صورت گرفته که بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با تاکید بر اینکه سرکشی از خانواده شهدا و اهداء نشان سرو همچنان در حال اجرا است، گفت: ما در برگزاری یادواره‌های شهدا تمام قد پشتیبانی کردیم و سعی بر این بود که وارد کار‌های سیاسی نشویم و همواره در تمام دولت‌ها و برهه‌های مختلف هر اندازه که توانستیم پای کار بودیم چراکه به حزب‌بندی و جناح‌بندی اعتقادی نداریم و کمک کردن به دولت‌ها را تکلیف خود می‌دانیم.

سردار فرجی با بیان اینکه ساخت فیلم سینمایی شهید همدانی و خانم دباغ در دستور کار است، گفت: مراسمی در تهران برای گرامیداشت بیش از ۳۰۰ شهیدی که از همدان مهاجرت کردند، نیز برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اجرای نمایش فصل شیدایی در همدان پرداخت و بیان کرد: در ابتدا که نمایش فصل شیدایی در استان را مطرح و پیشنهاد دادیم بعضی‌ها رغبتی نشان ندادند، کمکی نکردند و اذیت هم کردند، اما با وجود سختی‌ها و مشکلات، مصم بر اجرای این نمایش در همدان بودیم که به لطف خدا کار انجام شد و بسیار اثربخش بود.

*نمایش فصل شیدایی یک اثر بی بدیل و ارزشمندی بود

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با تاکید بر اینکه نمایش فصل شیدایی یک اثر بی‌بدیل و بی‌نظیری بود که به خوبی وقایع مهم و تاریخی را به نمایش گذاشت، به اثربخشی اجرای این نمایش در استان اشاره و بیان کرد: این نمایش تاثیرگذاری بی‌نظیری داشت و مردم هم با هر گرایش و سلیقه‌ای برای دیدن نمایش شرکت کردند و خاطره به یاد ماندنی در ذهن مردم ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در اجرای نمایش فصل شیدایی سعی کردیم با جامعه‌ای ارتبط بگیریم که تا کنون نتوانسته بودیم و کسانی برای دیدن نمایش آمدند که حداقل ۶۰ درصد از آن‌ها در هیچ برنامه ما شرکت نمی‌کردند، بنابراین اگر ما از این دست کار‌ها برای مردم انجام دهیم و هنرمندانه برخورد کنیم به طور قطع استقبال چشم‌گیر و تاثیرگذار خواهد بود.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه برای اجرای فصل شیدایی سه استان جلوتر از ما و به شدت پیگیر بودند، گفت: به لطف خدا نمایش با استقبال بی‌نظیری همراه بود و مردم حضور چشمگیری داشتند و تاثیرگذاری بی‌نظیری به خصوص برای جوان و نوجوان داشت.

وی به اجرای نمایش فصل شیدایی در ۱۰ شهر خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: این نمایش در شهر‌هایی از جمله دمشق، بیروت، نجف، کربلا و. برگزار و بعد از اجرا در همدان، راهی موصل شدند تا در این شهر نیز اجرا کنند که نشان از تاثیرگذاری بسیار بالای این نمایش دارد.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در ارائه آمار بازید از این نمایش در همدان، با بیان اینکه در ۱۵ شب اجرا، به طور میانگین هر شب ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر برای نمایش حضور یافتند، گفت: در آخرین شب اجرا جمعیت بسیار عظیم و ۲۰ هزار نفر بود.

*تربیت ۱۰۰ بازیگر جوان با اجرای نمایش فصل شیدایی در همدان

وی به عملیات و اقدامات صورت گرفته در آماده‌سازی اجرای نمایش فصل شیدایی در همدان و اثر این نمایش در استان اشاره و بیان کرد: ۶۸ روز کار مهندسی انجام دادیم و با خاکبرداری و طراحی‌هایی که صورت گرفت در نهایت کار خوبی انجام شد.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه به برکت اجرای نمایش فصل شیدایی در همدان حداقل ۱۰۰ بازیگر از جوانان همدان تربیت شدند، گفت: ۱۰۰ سرباز طی ۲۰ روز آموزش، بازیگری را یاد گرفتند که در نمایش به آن‌ها نقش داده شد و به لطف خدا به خوبی کار انجام شد.

وی با بیان اینکه به برکت نمایش فصل شیدایی مشکلات نمایشگاه بین المللی همدان هم برطرف شد، عنوان کرد: ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع از نمایشگاه آسفالت شد، ۶۰۰ متر کانال کشیدیم و نمایشگاه به خوبی به مردم معرفی شد که برای این امر باید بسیار هزینه می‌شد تا مردم نسبت به نمایشگاه آشنایی داشته باشند ضمن اینکه در این مدت نمایشگاه هم تعطیل نشد و مردم ضمن تماشای نمایش از ظرفیت نمایشگاه استفاده کردند.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان اضافه کرد: طی اجرای نمایش فصل شیدایی از ۴۶۰ نفر مصاحبه گرفتیم که از این تعداد همه علاقمند و بسیار خرسند و راضی از تماشای نمایش بودند که مستندی از آن را آماده خواهیم کرد و در یاداوره شهدای کارگری به عنوان تیزر و کلیپ پخش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اجلاسیه کنگره به مدت چهار شب در محل سالن شهید حاج قاسم سیلمانی برگزار خواهد شد، یادآور شد: برنامه دیدار با رهبری نیز صورت خواهد گرفت که طی این دیدار نمایشگاهی از اقدامات صورت گرفته در راستای کنگره به عنوان تصویر و گزارش خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد ضمن اینکه تاریخ این دیدار در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه توسط دفتر رهبری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار