حاشیه نگاری مسیر عاشقی (قسمت اول)؛

عاشورا، مغناطیس انسانهاست/عراقی ها، برای زوار امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند

در مسیر راهپیمایی اربعین که قدم میزنی جز صفا و اخلاص و خدمت به زوار چیزی نمیبینی، گویا خود حسین علیه السلام از شما پذیرایی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۳۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سوار بر بال ملائک به طریق العلما سفر می کنیم تا با حاشیه نگاری مسیر عاشقی(قسمت اول) به قلم غلامرضا ترابی هر چند جامانده اربعین حسینی هستیم ولی با پای دل در این مسیر که مغناطیس انسانهاست قدم بزنیم.

طریق العلما را شنیده بودم اما تجربه نداشتم، مردمانی که در این مسیر با عشق گام برمیدارند جا پای اهل البیت عصمت و طهارت می‌گذارند هر قدمی بوی کربلا می‌دهد گویا اکنون با اسرای دشت نینوا همقدم شده ایم.

چه حس و حالی به انسان عاشق دست می‌دهد آنگاه که قدم به قدم ساکنان این منطقه از مهمانان خود را با شیر و شربت و انواع طعام پذیرایی می‌کنند و بهترین‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و حتی اصرار بر تناول دارند.

حدود ۸ کیلو متر که از مسجد سهله به سمت کربلا حرکت کنی به قافله زائران اباعبدالله در مسیر اصلی وارد شده و شکوه دلدادگی را مشاهده میکنی هرچه جلو تر به سمت کربلا می‌روی بر تعداد عشاق الحسین افزوده می‌شود.

آری عاشورا، مغناطیس انسانهاست

روحانی اهل دل در مسیر راه توجه مرا به خودش جلب می‌کند او در پاسخ به سئوالم که چرا روز به روز بر محبان حسین افزوده می‌شود می‌گوید عاشورا مغناطیس است و این به دلیل ارتباط عمل حسین با فطرت انسانهاست.

باچشمان دنیایی اقشار و اقوام مختلف از کشورهای متعدد را در طول مسیر می‌بینی اما با چشم دل معنای حب الحسین یجمعنا را با تمام وجود درک میکنی و این صحبت روحانی قمی که چندی پیش گفت حسین مغناطیس انسانهاست برایم تداعی می‌شود.

ظهر روز دوم پیاده روی در عمود ۳۶۷

 برای استراحت در موکب بچه های آران و بیدگل اطراق میکنم جمعیت را در موکب مشاهده میکنم که هماهنگ و همصدا برای نماز جماعت ظهر آماده می‌شوند با آنها همراه میشوم از یکی میپرسم شما ایرانی هستید در پاسخ می‌شنوم که اهل گناباد هستیم و ده روز است برای ساخت سرویس های بهداشتی به مسیر نجف تا کربلا آمده ایم.

میپرسم از ایران برای ساخت امکانات زائران امام حسین؟ 

می‌گوید بله گروه جهادی هستیم 

سراغ مسئولشان را می‌گیرم "اسماعیل صدیقی" با زحمت پیدایش میکنم پس از احوال پرسی در پاسخ به سئوالاتم از حضور ۱۰۰نفر بسیجی قرارگاه جهادی شهید غیور اصلی از شهر گناباد سخن می‌گوید، آمده ایم تا زیرساخت برخی از امکانات زائران را بهسازی و با کمک عزیزان حاضر تا کنون ۱۱ پروژه در طول مسیر پیاده روی اربعین یا ساخته ایم یا تعمیر کرده ایم.

با خود میگویم، حسین جان با این دلها چه کرده ای؟ چه کرده ای که از شهری با فاصله هزاران کیلومتر آمده اند تا ارادت خود را به اثبات برسانند و با شما تجدید عهد کنند.

نمازم را در همین موکب می‌خوانم و به مسیر ادامه می‌دهم...

ظهر گرمای هوا اجازه استراحت و خواب را از من گرفت بیرون موکب جوانی عراقی را دیدم چند دقیقه ای با او هم کلام شدم .

دانشجوی پزشکی از دانشگاه کربلا بود سئوال کردم که اجتماع میلیونی اربعین بزرگترین اجتماع جهانی است چرا غربی ها نمی‌خواهند این اجتماع منعکس شود پاسخ داد آنچه آنها فکر می‌کنند در اشتباهند چرا که اربعین خودش خودش را تبلیغ می‌کند و آنها نمی توانند جلوی انعکاس آن را بگیرند.

این جوان عراقی گفت زمان سلطه استکبار گذشته است و این فضای مجازی بلایی را به هستی مستکبرین عالم بندازد که خودشان چند سال آینده خواهند فهمید.

چونکه حسین بر دلها و قلبها حکومت می‌کند

این جوان عراقی در ادامه از ایرانی ها تشکر کرد و گفت پیوند ملت ایران و عراق ناگسستنی است او به هوای گرم عادت داشت اما من بسیار عرق می‌ریختم دلش رحم آمد و گفت بیشتر مزاحم نمی‌شود از او خداحافظی کردم و به موکب برگشتم.

حاشیه نگاری مسیر اربعین ادامه دارد.....

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار