خبرهای داغ:
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور مطرح کرد:

تقویت شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس

امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس تقویت شده است و نیروی پدافند هوایی با اقتدار و صلابت بیشتری هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ بیگانگان به آسمان ایران اسلامی نگذاشته است.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۴۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق در دیدار با آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور وظیفه حفاظت از آسمان کشور را بر عهده دارد افزود: پس از فرمان تاریخی و حکیمانه مقام معظم رهبری در دهم شهریور ۱۳۸۷ مبنی بر انتزاع فرماندهی پدافند هوایی شاهد تشکیل این قرارگاه بودیم و به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی به عنوان اولین اولویت دفاعی کشور با اتکا به نیرو‌های مومن و متخصص با وجود همه کمبود‌ها و تحریم‌ها به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: این صلابت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی همه گزینه‌های روی میز دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

سرتیپ دوم پرویز با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند هوایی گفت: در هفته پدافند هوایی شاهد افتتاحیه‌های مختلفی در حوزه‌های تجهیزاتی و زیرساختی و عمرانی خواهیم بود و در خراسان جنوبی شاهد آیین کلنگ زنی احداث یکصد واحد مسکونی سازمانی بودیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: در سطح پدافند هوایی شاهد پیشرفت‌های شگرفی در حوزه‌های تجهیزاتی هستیم و در عرصه سازندگی و جهاد خودکفایی توانسته است سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را طراحی و تهیه کند.

وی عنوان کرد: بازسازی تمامی رادار‌های قدیمی با تکنولوژی روز و طراحی و ساخت انواع رادار‌های جدید با فناوری نوین بومی و تاکتیکی و طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکتریکی و کاملا بومی و ارتقا جایگاه علمی آن و تولید انبوه نسل جدید سامانه موشکی هوایی از دیگر دستاورد‌های پدافند هوایی است.
سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه سایت‌های موشکی و موضع پدافندی در کشور به ۳ هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است، گفت: شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس تقویت شده است و به لطف خدا در سال جهش تولید، نیروی پدافند هوایی با اقتدار و صلابت بیشتری هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ بیگانگان نگذاشته است و به هر گونه تجاوز و تعرض با سفیر رعدآسای موشک‌های خود جواب قاطع و جدی را خواهد داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار