خبرهای داغ:
عملیات اجرایی طرح توسعه شبکه فیبر نوری بخش شهیون دزفول به مناسبت هفته دولت آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۷۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بج خوزستان ، مدیرکل مخابرات خوزستان گفت: طرح توسعه شبکه فیبر نوری برای منطقه محروم احمد فداله بخش شهیون دزفول به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات آغاز شد.

اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری شهیون دزفول

رحیم فلاح‌زاده مدت زمان اجرای طرح را ۶ ماه اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، تامین زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند در بخش شهیون به ویژه منطقه محروم احمدفداله شامل سایت‌های ایرانسل و همراه اول است.

وی ‏خارج شدن بخش شهیون از گره ارتباطی را از مزایای این طرح دانست و گفت: ‏ایستگاه رادیویی شهیون محدودیت دارد که با این طرح توسعه، زیرساخت ارتباطی منطقه ارتقا می‌یابد.

وی افزود: ایجاد ۱۱ سایت جدید همراه اول در بخش شهیون دزفول نیز در کنار طرح توسعه فیبر نوری در برنامه است که از روستای پامنار تا روستا‌های احمدفداله ایجاد خواهند شد.

فلاح زاده اظهارکرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد پوشش گسترده‌ای در بخش محروم احمدفداله خواهیم بود.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین، مناطق سردشت و شهیون را ۲ منطقه محروم استان خوزستان به رغم ظرفیت‌های فراوان دانست و گفت: زیرساخت کمتری در این مناطق ایجاد شده که نیازمند توجه هستند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور با اشاره به طرح توسعه شبکه فیبر نوری در بخش شهیون دزفول افزود: زیرساخت فیبر نوری می‌تواند این منطقه را از بن بست ارتباطی خارج کند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های فرماندار، بخشدار و مخابرات برای اجرای این طرح ادامه داد: بخش شهیون دزفول می‌تواند از حیث گردشگری یکی از بهترین مزیت‌های استان خوزستان باشد.

امام جمعه دزفول اضافه کرد: این بخش می‌تواند از حوزه اقتصادی در زمینه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، دامداری و پرورش ماهی و شترمرغ فعال شود حال آنکه تاکنون زیاد به این مسائل توجه نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار