خبرهای داغ:
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز:

رودخانه کارون در اهواز به دلیل لایروبی نشدن برای شنا کردن خطرناک است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه رودخانه کارون در اهواز به دلیل عمق زیاد و لایروبی نشدن برای شنا کردن بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۹۵۳۶۰۷۵
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

ابراهیم قنبری بیان کرد: به دلیل شدت گرمای هوای تابستان در اهواز مردم علاقمند شنا در رودخانه کارون هستند به همین دلیل آمار غرق شدگی در این شهرستان بالا است.

وی گفت: رودخانه کارون در اهواز به دلیل عمق زیاد و لایروبی نشدن برای شنا کردن بسیار خطرناک است و همین موضوع احتمال غرق شدگی و مرگ در آن را افزایش داده است.

طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور خوزستان رتبه نخست را در میزان غرق شدگی دارد.

قنبری با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به تجهیزات بیشتری برای امدادرسانی در حوادث غرق شدگی نیاز است ادامه داد: تعداد غواصان این سازمان نیز برای پوشش حوادث غرق شدگی کم است و به نیروی بیشتری نیاز داریم.

نیاز سازمان آتش نشانی به تیم روانشناس

قنبری در ادامه با اشاره به اینکه سالانه هشت هزار حادثه در اهواز به طور متوسط رخ می‌دهد ادامه داد: شهرستان اهواز یکی از مناطق حادثه خیز استان است و سازمان آتش نشانی اهواز در صورت نیاز، حوادث مناطق اطراف اهواز را نیز پوشش می‎‌دهد.

وی گفت: تعدد حوادث و به ویژه حادثه‌های ناگواری همچون خودکشی اثرات منفی روحی و روانی را بر ماموران آتش نشانی برجا می‌گذارد به همین دلیل نیرو‌های خدمات رسان این سازمان نیاز مبرم به یک تیم روانشناس قدرتمند دارد تا به لحاظ روحی و روانی امدادگران را کمک کند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: از دانشگاه‌های استان خواستاریم که در تامین یک تیم روانشناس با این سازمان همکاری کنند.

وی افزود: اگر نیرو‌های آتش نشانی به لحاظ روانی و روحی شرایط مساعدی را داشته باشند می‌توانند خیلی بهتر به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

نیاز شهرستان اهواز به ۲۳ ایستگاه آتش نشانی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر ۱۶ ایستگاه آتش نشان در اهواز وجود دارد، اما طبق استاندارد باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشان وجود داشته باشد و بر اساس آمار جمعیتی شهرستان اهواز این تعداد ایستگاه باید به ۲۳ مرکز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سالانه تجهیزات به این سازمان داده می‌شود افزود:، ولی با این وجود به تجهیزات بیشتری نیاز داریم، از شرکت‌های بزرگی که در استان وجود دارد خواستاریم در تامین تجهیزات این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

قنبری افزود: در حال حاضر ۹۸ دستگاه خودرو در این سازمان وجود دارد که آتش نشانی اهواز برای نخستین بار با ابتکاری که انجام داد خودرو‌های بدون استفاده شهرداری را با انجام تغییراتی به خودرو آتش نشان تبدیل کرد و مورد استفاده قرار گرفتند.

وقوع ۲ هزار و ۱۵۴ حادثه در سه ماهه امسال

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در ۳ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۵۴ حادثه در اهواز رخ داده است ادامه داد: از این تعداد ۲۴۵ حادثه مربوط به حوادث برق بوده و به طور متوسط روزانه ۳۳ حادثه در اهواز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان حوادث برق در اهواز بسیار رخ می‌دهد ادامه داد: با اقدامات ابتدایی می‌توان از وقوع حوادث برق جلوگیری کرد، به عنوان مثال بررسی مستمر وضعیت سیم کشی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری ضروری است تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

قنبری افزود: از مردم تقاضا داریم در هنگام خروج از خانه حتما وسایل مازاد برقی را از شبکه خارج کنند و از یک پریز برق برای چند خروجی استفاده نکنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: نیاز است در خانه‌ها سیستم اعلام حریق نصب شود و از وسایل برقی استاندارد برای جلوگیری از ایجاد جرقه و آتش سوزی استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها