تبریز- رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در حوزه زیست بوم فناوری رتبه برتر در بین دانشگاه های کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۹۷
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

دانشگاه تبریز رتبه برتر حوزه زیست بوم فناوری

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صفر نصرالله زاده در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه تبریز دارای ۶۲ شرکت دانش بنیان بود که آیت تعداد در سال ۱۴۰۱ به یکصد و یک شرکت افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که ۷۰ شرکت دانش بنیان نیز پشت نوبت است تا مراحل ثبت آن ها انجام و رسمی شود.
دکتر نصراله زاده ادامه داد: این دانشگاه از مرکز رشد نوآوری به پردیس علم و فناوری ارتقا یافته است و پس از دو سال تبدیل شدن به پارک علم و فناوری را درخواست می کند.

وی از ایجاد ۱۵ شرکت دانش بنیان در دانشکده های کشاورزی، فیزیک، برق و شیمی این دانشگاه خبر داد و گفت: با این تعداد، شرکت های دانش بنیان این دانشگاه تا سال ۱۴۰۳ به حدود ۲۰۰ شرکت خواهد رسید.

نصراله زاده به دریافت جایزه «ثریا» از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اشاره و بیان کرد: این دانشگاه با جذب دانشجویان بین المللی این جایزه را کسب کرده است و تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ از ۶۴۰ دانشجو  در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۵۰۰ دانشجو رسیده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد دانشجویان بین المللی این دانشگاه از عراق و مابقی آن از کشورهای همسایه مانند  سوریه و کشورهای آفریقایی مانند نیجریه هستند.

نصراله زاده همچنین به قرار گرفتن دانشگاه تبریز در بین ۷۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ بر اساس پایگاه رتبه بندی شانگهای با ۲۰۰ پله رشد  به عنوان یکی از موسسات معتبر در درجه بندی دانشگاه ها شناخته شد و در رتبه بندی قبلی بین ۹۰۱ تا هزار دانشگاه قرار داشت.

وی افزود: شاخص های ارزیابی دانشگاه ها در نظام رتبه بندی شانگهای بیشتر بر اساس پژوهش و فناوری است و  ۸۰ درصد این رتبه دانشگاه تبریز مربوط به حوزه پژوهش و فناوری و چاپ مقالات و ۲۰ درصد به عملکردهای دانشگاه و کیفیت دانش آموختگان و اساتید مربوط می شود.

نصراله زاده به رتبه پنجم دانشگاه تبریز در حوزه ارتباط با صنعت نیز پرداخت و گفت: این دانشگاه در سال های گذشته در حوزه ارتباط با صنعت جایگاهی نداشت و اکنون کسب رتبه پنج در کشور در حوزه ارتباط با صنعت نشان از افزایش تعداد طرح های صنعتی این دانشگاه دارد.

رئیس دانشگاه تبریز تعداد دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه را  حدود ۲۴ هزار دانشجو داعلام بیان کرد: ۵۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه خانم و ۴۸ درصد آن ها آقا هستند.
نصراله زاده افزود: تعداد رشته های دوره کارشناسی این دانشگاه ۱۰۱ و تعداد رشته های دوره کارشناسی ارشد ۱۲۰ تا ۱۲۷ رشته است و ۴۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه نیز در رشته های تکمیلی تحصیل می کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان این دانشگاه نیز اشاره و بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در اردوهای جهادی پای کار هساند که نمونه آن در زلزله خوی از طریق بسیج دانشجویی در آن منطقه پایگاهی برای خدمات رسانی زده بودند و دانشگاه پشتبانی می کرد.

نصراله زاده همچنین اردوهای راهیان نور دانشجویی را نیز از اقدامات فرهنگی این دانشگاه خواند و گفت: سال گذشته از این دنشگاه سیصد دانشجو راهی مناطق عملیاتی کشور شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار