خبرهای داغ:
در آستانه شهادت حضرت رقیه(س) و سومین روز از ماه صفر، با اجتماع دختران زینبی و بانوان حسینی همسو شدم تا به نوبه خود من هم قدمی بردارم و از آنها بنویسم تا مخاطبان بسیج با طنین‌اندازی آوای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» همراه باشند.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۸۳
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، چند روزی است که منتظر برگزاری این مراسم هستم و اخبارش را پیگیری می‌کنم. از روزی که جلسه هم‌اندیشی این مراسم در کمیسیون «بانوان و خانواده» برگزار شد، گاهی با یادآوری ایجاد این اجتماع بانوان برای اولین بار خوشحال می‌شدم و گاهی از برخی افراد انکار می‌شنیدم، اما در نهایت در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و سومین روز از ماه صفر، با این اجتماع دختران زینبی و بانوان حسینی همسو شدم تا به نوبه خود من هم قدمی بردارم و از آنها بنویسم تا شما هم با طنین‌اندازی آوای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» آنان همراه باشید؛ همان‌ها که همیشه در هر راهپیمایی حضور دارند و زینت‌بخش تصاویر هستند و این‌بار در صفوف منظم و جمعی تقریبا زنانه به پشتوانگی و حمایت نهادها و ارگان‌ها گرد‌هم آمده‌اند.

لچک‌های سبزینه و سپیداری کفن بر تن در حمایت از قرآن

مسئولان و مردم شانه به شانه حضور دارند؛ تعدادی از بانوان علاوه بر چادر، کفن به تن کرده و برخی دیگر نیز شال‌های سبز به دوش داشتند که همگی در حمایت از قرآن و محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در راهپیمایی حضور دارند.

به نیت تقرب بیشتر پیشانی‌بندهای منقش به یا زینب(س) و یا رقیه(س) به سر دارند. هرچند پنج هزار سربند منقش به اسامی مقدس و متبرک نیز در بین حاضران توزیع شد و پرچم‌‌داران از کوچکترین عضو این هیئت‌ها که کودکان باشند تا نوجوانان و جوانان زیبایی این اجتماع هستند و فضا همان فضای هیئت‌های همیشگی است و کمی اختصاصی‌تر و نو و خاص بانوان.

بانوان طلاب از جامعة‌الزهرا(س) و دانشجویان بسیجی و دیگران با در دست داشتن تصاویر امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی و با بیان شعارهایی در حمایت از قرآن کریم و نیز حجاب و عفاف بر رعایت این واجب الهی در جامعه اسلامی تأکید می‌کردند و کودکانی در مسیر برگزاری راهپیمایی، از بطن تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی و با به تصویر کشیدن حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا، اشک را به صحنه چشم حتی مربیان خود فرا می‌خواندند.

هما نقدی، مسئول هیئت‌های بانوان؛ نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای قم؛ لیلا شکریان، جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم؛ هادی بادینلو، معاون فرهنگی هنری سپاه استان قم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد، مسئول سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم؛ حسین محمدرضایی، معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن ذاکری‌رئوف، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم و جواد اشعری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم و شاید مسئولانی دیگر که از نگاه و قلم من افتادند نیز حضور دارند.

اتوبوس‌ها برای آمد و شد مردم ایستاده‌اند و نیروی خدوم و ایثارگر فرماندهی انتظامی و بسیج و سپاه در ایجاد امنیت مثل همیشه و حضور نیروهای آتش‌نشانی در صورت نیاز و تانکرهای آب در ایجاد خنک‌سازی و نیروهای اورژانس و شهرداری و... همه پای کار هستند که برخی مردم دعای خیر می‌خواندند.

ابیاتی از عزت و جلوه‌های رحمانی قرآن

در حین حرکت و از مسیر میدان جانبازان تا میدان شهدا و در نهایت حرم حضرت معصومه(س) نوحه‌ای در حمایت از مبحث حجاب هم‌خوانی کردند. نوحه‌ای در خصوص بانوان شیعه. با ابیاتی از عزت و جلوه‌های رحمانی قرآن و عشق به حضرت حسین(ع) و حضرت مادر و صبر و راه شهیدان.

شعارهایی چون «حسین حسین شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، «ما پیرو فاطمه و حیدریم، حامی این انقلاب و این مکتبیم» و «چادر حجاب برتر است، لبیک به امر رهبر است» از جمله شعارهایی بود که هیأت بانوان در راستای دفاع از حجاب و عفاف آزادانه بیان کردند.

فارغ از هرگونه انتقاد و در آخرین فرصت باقیمانده و در صحن حرم حضرت معصومه(س) بیانیه‌ای خوانند که فرازهایی از آن به این شرح است:

«و امروز ما بانوان هیئت‌های مذهبی استان قم، با اعلام انزجار از توهین به کتاب آسمانی قرآن که «لا رَيْبَ فيهِ» است و همچنین به تأسی از حضرت زینب(س) و با اختیار کامل و به‌صورت مستقل و فقط و فقط برای بیعت با مولایمان حضرت ولی‌عصر(عج) و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دور هم گرد آمده‌ایم و حمایت از حجاب و عفاف را به‌عنوان یک ارزش بزرگ اسلامی و اخلاقی فریاد می‌زنیم و از همه بانوان کشور عزیزمان می‌خواهیم که در سایه عفت، حیا و حجاب عزتمندانه زندگی کنند و ابزار دست هوسرانان و دنیاطلبان نشوند.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى»

مادران جامعه اسلامی و دفاع از حریم حجاب و عفاف

جواد اشعری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم در این اجتماع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم اظهار کرد: برای اولین بار حضور هیئت‌های بانوان قم را در ماه صفر، ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) را داشتیم. جهت هم‌دردی و همراهی با خاندان عصمت و طهارت و مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) و هفتاد و دو تن از یاران ایشان.

آوای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بانوان در قم طنین‌انداز شد

وی این حضور مردمی را علاوه بر عزاداری حاوی پیام دانست و گفت: این بانوان راه و مسیر اهل‌الله و دفاع از ولایت، حجاب و عفاف و حرمت به کتاب آسمانی قرآن را مدنظر دارند و الگوی زندگی خود قرار خواهند داد و یادآوری‌کننده آن هستند تا سایر بانوان مدافع این حریم باشند.

نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم از قم بیان کرد: به‌مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و ایام اسارت آل‌الله یک حرکت خودجوش و عظیم مردمی را از طرف هیئت‌های مذهبی استان قم و بانوان دغدغه‌‌مند نسبت به حجاب و عفاف داشتیم. بانوانی که هم‌صدا و هم‌نوا با یکدیگر نسبت به توهین و اهانت‌های صورت گرفته به کتاب آسمانی قرآن مغموم بودند و بنای اعلام انزجار از تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب نسبت به دین اسلام و اعتقادات مذهبی را داشتند.

وی افزود: خانم‌ها در این مراسم با عنوان دختران زینبی، بانوان حسینی درس‌آموز و پیام‌آوری از مفهوم پدیده عاشورا بودند. آنان با اقامه این راهپیمایی علاوه بر لزوم حمایت از ارزش‌های اسلامی به لزوم حفاظت از حریم حجاب و عفاف اشاره داشتند. با زبان بدن و شعار خود بیان کردند که بانوان می‌توانند در صحنه‌های اجتماعی حاضر باشند و فعالیت کنند؛ و مادران تنها افرادی هستند که در فرهنگ‌سازی نقشی بی‌بدیل دارند و جامعه اسلامی را با تربیت و پرورش اسلامی فرزندان خود می‌توانند حافظ باشند.

آوای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بانوان در قم طنین‌انداز شد

آوای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بانوان در قم طنین‌انداز شد

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای قم با اشاره به اهانت‌های اخیر علیه قرآن کریم یادآور شد: مردم همچنان باقوت و قدرت پای کار انقلاب ایستاده‌اند، بنابراین اقدامات بی‌خردانه، به پاسخی محکم از سوی بانوان مسلمان و مذهبی نیاز داشت. در همین راستا حرکت عظیم هیئت‌های مذهبی بانوان استان قم تحت عنوان دختران زینبی، بانوان حسینی برنامه‌ریزی شد.

انتهای پیام/ هدی‌ سادات چاوشی

 

ارسال نظرات