همایش سه ساله های حسینی به همت پایگاه های مقاومت بسیج حضرت فاطمه(س) و علی ابن ابیطالب روستای پهلوانکشی از توابع بخش ساحلی دلوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۲۳۲
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

مراسم همایش سه ساله های حسینی  در بخش دلوار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، مراسم همایش سه ساله های حسینی به همت پایگاه های بسیج حضرت فاطمه(س) و علی ابن ابیطالب روستای پهلوانکشی از توابع بخش ساحلی دلوار برگزار شد.

این آئین سوگواری به یاد بی بی سه ساله امام حسین(ع) است که در پنجم صفر به شهادت رسیده‌اند هر ساله در حسینیه‌ها و تکایای بخش ساحلی دلوار و روستا های سراسر این منطقه برگزار می‌شود.
در این مراسم که با سخنرانی حجت السلام کاظمی و مداحی مداح اهلبیت کربلایی رازقی پور و با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام حسین دلوار و  به یاد بی بی سه ساله سیدالشهدا(ع) حضرت رقیه(س) در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) روستای پهلوانکشی از توابع بخش ساحلی دلوار برگزار شد.
در این مراسم حجت السلام کاظمی از مربیان و رابطین دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین(ع) دلوار  در خصوص مصیبت های حضرت رقیه س در کربلا و شام این گونه عنوان داشت: حضرت رقیه الگوی تربیت صحیح است و با تدبر در جملات کوتاهی که او هنگام دیدن سر بریده پدر به زبان آورده به خوبی می توان دریافت که این کودک از چه معرفت والایی برخوردار بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این فرزند خردسال اما سترگ امام حسین(ع) الگوی کامل تربیت فرزند در فرهنگ دینی ماست و کتاب کوچک اما پر محتوای زندگانی شریف او در بر دارنده برترین نقش های اخلاقی و چشم نواز ترین تصویرهای تربیت سالم و اسلامی است. و اینکه دختران امروز ما باید از اخلاق و رفتار زندگی خانم حضرت رقیه(س) و بی بی حضرت زینب(س) درس گرفته و ایشان را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار بدهند.
در این آیین معنوی که هرسال به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) برگزار میگردد پویش نذر حجاب اهدا 250 عروسک به دختران ۱تا ۶سال و 1000 عدد گیره سر به مادران و‌ دختران شرکت کننده در مراسم اهدا گردید.


مراسم همایش سه ساله های حسینی  در بخش دلوار برگزار شد

مراسم همایش سه ساله های حسینی  در بخش دلوار برگزار شد

مراسم همایش سه ساله های حسینی  در بخش دلوار برگزار شد

مراسم همایش سه ساله های حسینی  در بخش دلوار برگزار شدپایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار