خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد
تبریز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از اجرای شهید عجمیان برای بازسازی و زیباسازی مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۳۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی محمدزاده در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری گروه های جهادی بسیج سازندگی در راستای تعمیر، بازسازی، بهسازی و زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به تجهیز مدارس استان در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با هماهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، بیان کرد: کاروانی که از سپاه عاشورا در قالب ۱۵۶ کامیون پیش از ظهر به مناطق آذربایجان شرقی اعزام شد تجهیزاتی بود که به مناطق شناسایی شده این قرارگاه ارسال شد.

فرهودی سپاه عاشورا را یار و یاور اداره نوسازی مدارس خواند و تاکید کرد: به تنهایی هیچ نهادی نمی تواند مشکلات خود را برطرف کند و نیاز به همکاری و هم افزایی بین نهادهاست و همه باید دستگیر آموزش و پرورش در راستای توسعه تعلیم و تربیت باشند.

اجرای طرح شهید عجمیان برای بازسازی و زیباسازی مدارس

وی اقلام ارسالی کاروان تجهیزات آموزشی به مدارس آذربایجان شرقی را اقلامی بر پایه معلم محور و دانش آموز محور اعلام و اظهار کرد: برای این اقلام اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهوری همچنین به اجرای طرح شهید پناهی نیز اشاره و بیان کرد: این طرح در مدت چهار سال برای ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز اجرا می شود که شامل ۶۶ مدرسه کانکسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و چون این مدارس فضای مطلوبی برای آموزش نیستند  تلاش خواهیم کرد همانند مدارس خشتی این مدارس را نیز جمع آوری کنیم ولی در برخی موارد به علت کمبود دانش آموز در روستاهای جمعیت گریز، مجبور به استفاده از این نوع مدارس هستیم.

فرهودی از غیرمستحکم بودن ۲۰ درصد از مدارس استان خبر داد و گفت: از هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه ای که در استان وجود دارد حدود ۲۰ درصد غیرمستحکم بوده و مابقی دارای استحکام کافی برای ارایه خدمات آموزشی هستند و از سال گذشته تاکنون به اندازه همه سال های گذشته بازسازی و نوسازی مدارس را داشتیم و تا مهر ماه حدود ۳۶۰ فضای آموزشی را در استان افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی همچنین به بهره برادری از ۱۰۵ طرح آموزشی شامل ۳۳۱ کلاس درس با سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه کرد تا اول مهرماه سالجاری در استان اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۵۰ میلیارد این هزینه از سوی خیران مدرسه ساز و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از طریق اعتبارات دولتی تامین شده است.

ارسال نظرات