خبرهای داغ:
راهپیمایی عظیم هیئات مذهبی بانوان استان قم با عنوان «دختران زینبی و بانوان حسینی» ضمن حمایت از عفاف و حجاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۹۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، راهپیمایی عظیم و حماسی هیئات مذهبی بانوان استان قم همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با هدف حمایت از عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ عاشورایی از مصلی قدس تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بانوان مذهبی و عفیفه استان قم ضمن محکوم کردن اقدام خبیثانه و توهین آمیز به ساحت قرآن کریم و پاسخگویی به این اهانت منزجر کننده گردهم آمدند.

راهپیمایی «دختران زینبی بانوان حسینی» در قم برگزار شد

در پایان این حرکت عظیم بیانیه‌ای توسط بانوان قمی قرائت شد که در بخشی از این بیانیه ضمن عرض تسلیت شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ایام اسارت آل الله، تاکیداتی به حجاب بانوان عفیفه، همسران و دختران در سوره احزاب آیه ۵۹ داشت.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات معصومین است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت کرامت زنان و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

مدیحه‌سرایی، اجرای تعزیه و کاروان نمادین اسرای کربلا و سردادن شعارهایی در دفاع از حریم عفاف و حجاب و محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم از بخش‌های دیگر این همایش بود.

راهپیمایی «دختران زینبی بانوان حسینی» در قم برگزار شد

لازم به ذکر است این حرکت عظیم فرهنگی با همکاری دستگاه‌های مختلف و حضور اعضا شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

انتهای پیام/ و.سلمانیان

ارسال نظرات