خبرهای داغ:
شعبانی:

تأمین اجتماعی به بهانه‌های مختلف بیمه کشاورزان را قطع می‌کند

همدان-دبیراجرايي اتاق اصناف کشاورزی استان همدان باتأکید براینکه دربحث بیمه استان‌های دیگر جذب بالاتری نسبت به همدان داشتند،گفت:در استان همدان به بهانه‌های مختلف در سال بین۲ تا۳ بار بیمه کشاورزان را قطع می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۶۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ثریا شعبانی در جلسه هئیت مدیره اتاق کشاورزی شهرستان‌های استان همدان که در فرمانداری شهرستان تویسرکان برگزار شد، از جذب ۲۵ هزار کشاورز در استان خبر داد و اظهار کرد: پروانه کشاورزی برای همه این افراد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف کشاورزی نیز حدود ۶ ماه است که در استان تشکیل شده است، گفت: بیش از ۲ هزار پروانه کسب برای اعضا صادر شده است.

دبیر اجرايي اتاق اصناف کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تمام شهرستان‌های استان اتاق اصناف کشاورزی دارند، گفت: در حال برنامه‌ریزی و رایزنی برای تشکیل اتحادیه نیز در همه شهرستان‌ها هستیم.

وی به پیگیری‌هایی که از سال ۱۳۹۲ برای بیمه کشاورزان شده اشاره کرد و افزود: در سال اول تمام کشاورزان تولید کننده و دارای پروانه فعالیت بیمه شدند اما پس از ۶ ماه بیمه آنها قطع و بعد از آن سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد افرادی که دارای پروانه و یا مالک زمین هستند، نمی‌توانند از یارانه دولتی استفاده کنند و بیمه آنها را به طور کامل قطع کردند.

شعبانی در ادامه با تأکید بر اینکه در بحث بیمه استان‌های دیگر جذب خیلی بالاتری نسبت به استان همدان داشتند و قابل مقایسه با آنها نیستیم، گفت: در استان همدان به بهانه‌های مختلف در سال بین ۲ تا ۳ بار بیمه کشاورزان را قطع می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض‌های متعدد به این امر داشته‌ایم، افزود: اما بنا به دستورالعمل‌های داخلی خود اعلام می‌کنند برای کشاورزان ۹ ماه از سال فصل کار است و اگر کشاورز می‌خواهد بیمه‌اش قطع نشود باید بیمه را آزاد پرداخت کند که برای کشاورز مقدور نیست.

دبیر اجرايي اتاق اصناف کشاورزی استان همدان مهمترین درخواست کشاورزان را با توجه به اینکه خودشان زمین کشاورزی را مدیریت و روی زمین کار می‌کنند، استفاده از یارانه بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: با وجود مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده متأسفانه هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با امور مالیاتی گفت: بحث معافیت مالیاتی ماشین‌های سنگین، وانت بار انجام و تمام تولید کنندگان بخش کشاورزی که دارای پروانه فعالیت هستند از مالیات معاف هستند.

شعبانی تأکید کرد: پروانه فعالیت صنفی صادر شده ملاک عمل معافیت مالیاتی برای کشاورزان است.

وی با اشاره فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در بحث آموزش کشاورزان، گفت: شهرستان همدان در سال گذشته رتبه ملی در سطح کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار