خبرهای داغ:
همدان-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به عضویت ۱۴۷هزار نفر در این صندوق گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۰۰  نفر در استان همدان از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۲۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاتم شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به فلسفه وجودی تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: با توجه به خلأ بیمه برای روستاییان که قشر مولد بودند بعد از انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، در سال ۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل شد.

وی افزود: از اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت، کاهش فقر مطلق، کاهش طبقات اجتماعی بین شهری و روستایی و حفظ کرامت انسانی در زمان نیاز بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به ویژگی‌های این صندوق عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های این صندوق می‌توان به پرداخت سالیانه حق بیمه اشاره کرد که کشاورز روستایی طی سال یک بار پرداخت می‌کند و حتی می‌تواند حق بیمه یکساله را در ۴ قسط پرداخت کند.

وی با بیان اینکه پرداخت دو سوم حق بیمه از سوی دولت و مبلغ کمی از سوی بیمه شده، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت از دیگر ویژگی‌های این صندوق است، ادامه داد: همچنین این صندوق امکان نقل و انتقال سوابق از سایر بیمه‌ها و بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران را دارد که این مهم از دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

شکری با بیان اینکه از ابتدای سال ۸۴ تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷۰هزار نفر ماهیانه حقوق می‌گیرند.

وی با اشاره به عضویت ۱۴۷هزار نفر در استان همدان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از این تعداد ۱۱۴هزار نفر آقا و ۳۲هزار نفر خانم هستند که این بانوان بدون داشتن شغل می‌توانند بیمه دریافت کنند که این امر در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

*۳ هزار نفر از عشایر همدان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه جامعه هدف ما در استان همدان ۲۸۹هزار نفر است، تصریح کرد: در استان ۳ هزار نفر از عشایر نیز زیر پوشش صندوق هستند که ۲۰۰ خانواده مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی در کشور نیست که نتواند از خدمات این صندوق بیمه اجتماعی استفاده کند، افزود: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۰۰  نفر در استان همدان از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند و از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند.

شکری تصریح کرد: در ۱۰ شهرستان استان، ۲۶ هزار نفر در همدان، ۲۳ هزار نفر در ملایر، ۲۰ هزار نفر در کبودراهنگ، ۱۸ هزار نفر در نهاوند، ۱۲ هزار نفر در اسدآباد، ۱۶ هزار نفر در بهار، ۹ هزار نفر در رزن، ۷ هزار نفر در فامنین، ۵ هزار نفر در درگزین و ۱۱ هزار نفر در تویسرکان بیمه شده صندوق هستند.

وی با اشاره به مستمری‌بگیران ادامه داد: در شهرستان همدان یک هزار و ۲۰۰ نفر، در ملایر یک هزار و ۲۵۰ نفر، در نهاوند ۷۰۰  نفر، در کبودراهنگ یک هزار و ۲۰۰ نفر، در اسدآباد ۳۶۱ نفر، در بهار ۹۸۷ نفر، در رزن ۵۸۶ نفر، در فامنین ۲۵۹ نفر، در درگزین ۱۹۵ و در تویسرکان ۹۲۲ نفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان هستند.

*عضویت ۴هزار نفر طی سال جاری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴هزار نفر در استان همدان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ۲۶هزار نفر نیز با پرداخت حق بیمه، بیمه خود را تمدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۲۸۹هزار نفر جامعه هدف ۱۴۷هزار نفر را در استان جذب کرده‌ایم و در مجموع ۵۱ درصد جذب داشته‌ایم، افزود: همدان جزو ۵ استان برتر کشور در این زمینه است.

شکری با تأکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج این صندوق برای آگاه‌سازی جامعه هدف عنوان کرد: در این راستا از ظرفیت دیگر ادارات و سازمان‌ها در سه سطح استان، شهرستان و بخش استفاده کرده‌ایم و ستاد توسعه در هر سه بخش با عضویت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تشکیل شده است.

۷۷۰۰ نفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان همدان

*برگزاری ۷۰۰ میز خدمت با حضور کارگزاران صندوق در روستا‌ها

وی با اشاره به نقش اثرگذار و مهم رسانه‌ها در آگاهی بخشی به مردم و معرفی و اطلاع‌رسانی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در کنار این ظرفیت‌ها برگزاری میز خدمت را داشتیم که طی یک سال، ۷۰۰ میز خدمت با حضور کارگزاران صندوق در روستا‌ها برگزار شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: تمام خدمات صندوق به صورت الکترونیکی است و کارگزاران صندوق با حضور در روستا‌ها به صورت چهره به چهره اقدام به تبیین و اطلاع‌رسانی به روستاییان و کشاورزان می‌کنند.

* افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان

وی افزود: در دولت سیزدهم چهار اقدام ارزشمند در راستای رفاه و رضایتمندی مردم انجام شد که شامل افزایش ۴۰ درصدی حقوق، بیمه تکمیلی، پرداخت ۲۲ هزار تسهیلات ۵ میلیونی بدون ضامن و مراجعه به بانک و افزایش سطوح درآمدی بود که موجب جهش ۶۰ تا۱۰۰ درصدی صندوق شد.

شکری از افزایش حقوق بازنشستگان صندوق خبر داد و گفت: در صورتی که فردی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشت امروز ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۸ سطح درآمدی از ۷۵۰ هزار تا ۳ میلیون تومان گفت: تمام افراد از ۱۸ تا ۵۰ سال از روستاییان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستاها، شاغلان فصلی، قالیبافان، شاغلین صنایع دستی و... می‌توانند عضو این صندوق شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه کار این صندوق کمک به اقتصاد خانواده است، گفت: عضویت در این صندوق اختیاری بوده و مستمری بگیران سالیانه افزایش حقوق دارند و عیدی و تسهیلات دریافت می‌کنند.

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط و رضایتمندی به وجود آمده از خدمات صندوق در دولت سیزدهم، ۵۷۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان این صندوق در کشور اضافه شده است.

شکری با بیان اینکه این صندوق تنها بیمه‌ای است که در کشور با بحران مواجه نیست، گفت: با توجه به کار‌های کارشناسی شده و اقدامات صورت گرفته تا سال ۱۴۲۲ چالش و بحرانی نداریم.

وی عنوان کرد: در راستای پرداخت حق بیمه‌ها نیز ۱۰ درصد از سهام پتروشیمی شازند اراک خریداری شد که مشکل دیگر صندوق‌ها را نداشته باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: در استان همدان میزان ورودی به خروجی، ۱۴ به یک است و در برابر ۱۴ نفری که عضو صندوق می‌شوند یک نفر خروجی داریم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تبیین اقدامات خوب انجام شده و امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: خدمات این صندوق به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار