خبرهای داغ:
سبحانیان:

عزم دولت بر اخذ مالیات از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بر اساس داده‌ها و سامانه‌ها است

همدان- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عزم دولت بر این است که این اتفاق رخ دهد و مالیات‌ها بر اساس داده‌ها و سامانه‌ها از بنگاه های بزرگ اقتصادی اخذ شود.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۶۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید محمدهادی سبحانیان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: یکی از مولفه‌هایی که باعث ایجاد معضلاتی در کشور شده تورم مزمنی بود که دهه ۹۰ در کشور به وجود آمد.

وی افزود: دلیل اصلی این تورم، کسری بودجه بود که دولت‌ها با اتکا به منابع بانکی جبران می‌کردند؛ در دولت سیزدهم سهم مالیات در تامین بودجه کشور از نفت پیشی گرفت و این کمک می‌کند تا تورم کاهش یابد و می‌تواند دراز بین بردن بی‌عدالتی موثر باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اراده دولت بر این است که با گذر از اخذ مالیات‌ستانی سنتی به مالیات‌ستانی داده و سامانه محور، به حل این مساله کمک کند اما این امر نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع رسانی گسترده است.

وی با بیان اینکه اگر این گذر از مالیات رخ دهد، بی‌عدالتی برطرف خواهد شد، ابراز کرد: عزم دولت بر این است که این اتفاق رخ دهد و مالیات‌ها بر اساس داده‌ها و سامانه‌ها از بنگاه های بزرگ اقتصادی اخذ شود.

سبحانیان بیان کرد: در دنیا ۸۰ درصد مالیات از شرکت‌های بزرگ گرفته می‌شود، در حالی که ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی به شرکت‌های بزرگ دادیم که باید این مساله بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده که صرف رفاه، عمران و آبادی شود؛ چرا که مالیات باعث آبادانی کشور و کاهش تورم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار