خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت رامهرمز، از آغاز طرح ایمن سازی دام های سبک روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی از ۲۵ مرداد ماه تا پایان این ماه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳۸۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج رامهرمز،  پاسدار علی محسنی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به طرح جهادی واکسیناسیون رایگان دام عشایر در رامهرمز که با حضور جانشین فرماندهی ناحیه، معاون فرماندار، رئیس سازمان دامپزشکی شهرستان و گروه های جهادی بسیج برگزار شد، گفت: الحمدالله به لطف خدا و به همت و همکاری مشترک بسیج سازندگی، سازمان دامپزشکی و سازمان امور عشایر، واکسیناسیون و سمپاشی رایگان بیش از ۴۰۰۰ رأس دام سبک عشایر انجام شد.

 

سرهنگ پاسدار سیدعبدالمحمد میرسالاری جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامهرمز نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدا به خصوص شهدای عشایری، گفت: شهدای جامعه عشایری با ایمان و ایستادگی از نظام و انقلاب دفاع کردند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عشایر که با وفاترین مردم، مایه عزت و افتخار و رکن مهم تولید و امنیت کشور هستند، ادامه داد: حساس‌ ترین جا همین سازمان امور عشایر است که به عشایر بایدخدمت رسانی شود. 

 

سرهنگ میرسالاری اضافه کرد: یک بسیجی باید در تمام زمینه‌های فکری، تخصصی، عمومی، ایمانی توانمند باشد، زیرا انقلاب نیازمند فعالیت، هوشیاری، برنامه‌ریزی و عمل در تمام عرصه‌ها است.

 

جانشین فرماندهی ناحیه رامهرمز با اشاره به نقش اثرگذاری بسیج در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سردار شهید سلیمانی را نماد مقاومت در برابر ظلم و استکبار دانست و گفت: با اعتماد به بسیج در همه عرصه‌ها نتیجه‌های خوبی حاصل خواهد شد و همچنین بسیج از پتانسیل‌ های خوبی برای مدیریت حوادث غیرمترقبه برخوردار است.

 

پس از آن دکتر حقیقی مسئول سازمان دامپزشکی شهرستان رامهرمز نکاتی را بیان نمود و گفت: بیماری تب برفکی، تب کریمه کنگو و هاری به عنوان یکی از بیماری‌ های ویروسی واگیر دار بوده که در صورت بروز، با علائم بالینی از قبیل تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده شده و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای دامی در گیر بیماری، وارد کند.

 

وی اظهار داشت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت از آنجا که این بیماری مانند بسیاری دیگر از بیماری‌ های ویروسی، درمان خاصی ندارد، رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ ای و اجرای اصول امنیت زیستی در کنار امر واکسیناسیون، در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار موثر می باشد.

 

دکتر حقیقی در پایان نیز از دامداران خواست ضمن همکاری جهت انجام مایه کوبی دامها و رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در صورت بروز علائم  و بیماری در دامها مراتب را سریعاً به دامپزشکی شهرستان گزارش دهند تا از انتقال و اشاعه بیماری جلوگیری گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها