خبرهای داغ:
سرهنگ فریادرس:

نباید منافع مردم قربانی نگاه حزبی و گروهی شود

همدان-فرمانده سپاه تویسرکان گفت:برای رسیدن تویسرکان به جایگاه واقعی خود باید به آرمان‌های انقلاب اسلامی نگاه کنیم،نباید منافع مردم وشهرستان قربانی نگاه حزبی وگروهی شود و رسانه با مطالبه‌گری دراین مسیر حرکت کند.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۵۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ طیب فریادرس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عصر کنونی یکی از ارکان قدرت، قدرت رسانه است، اظهار کرد: خبر و رسانه جایگاه تعیین کننده‌ای در صحنه‌های مختلف دارد که نفوذ آن به شهرستان، استان و یا کشور محدود نمی‌شود بلکه نفوذ آن بین المللی است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه در حکومت‌ها گفت: در گذشته ارکان قدرت شامل قدرت اقتصادی و نظامی بود اما امروز یکی از ارکان قدرتمند هر حکومت قدرت رسانه‌ای آن است، حتی برخی کشورهای سلطه‌گر قدرت رسانه را بالاتر از قدرت اقتصادی و نظامی می‌دانند چراکه قدرت رسانه می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با دوسویه دانستن رسانه در جهان گفت: دو رسانه اسلامی و استکباری در جهان فعالیت می‌کند، یکی رسانه اسلامی که قرآن آن را طبیان می‌نامند و یکی رسانه استکبار.

وی ادامه داد: رسانه اسلامی کرامت انسانی، حقیقت وجودی انسان را لحاظ می‌کند و دنبال رشد و تعالی انسان و جامعه است و دیگری رسانه استکبار، مثل فرعون که در قرآن به آن اشاره شده به دنبال فریب مردم است و اکنون هم در رسانه استکبار با اخبار دروغ و فریب مردم توجه آنان را به خود جلب کرده و آنان را مدیریت می‌کنند که این یعنی به سلطه در آوردن مردم از طریق رسانه که در عصر کنونی تجلی پیدا کرده و ظهور و بروز آن بیشتر شده است.

فریادرس گفت: در گذشته ابزارهای محدودی در عرصه خبر وجود داشت اما امروز با ابزارهای متنوع مواجه هستیم که قدرت رسانه را بیشتر کرده و به همین دلیل برخی حکومت‌ها رسانه را ابزاری برای قدرت می‌دانند که نشان از نگاه سلطه‌گری آنان دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعتی و دارویی گفت: با وجود این همه توانایی اما مردم تویسرکان به استحقاق خود نرسیده‌اند که دلائل مختلفی دارد بنابراین ما باید با رسانه در کنارهم قرار بگیریم تا تویسرکان در رشد و توسعه به استحقاق خود برسد که یکی از شروط آن عدم نگاه حزبی و گروهی است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: برای رسیدن تویسرکان به جایگاه واقعی خود باید فقط به آرمان‌های انقلاب اسلامی نگاه کنیم و مقصد ما جز این نباشد، نباید منافع مردم و شهرستان قربانی نگاه حزبی و گروهی شود؛ باید برای منافع شهرستان ید واحد بود و رسانه با مطالبه‌گری منطقی در این مسیر حرکت کند.

وی گفت: یکی از اهداف سپاه و بسیج با اتکا بر سند ۱۰ ساله دوم بسیج، رفع نیازهای مردم با کار کارشناسی است و امروز در قالب قرارگاه‌ها به دنبال این امر است، مانند قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که کار خود را برای رفع تنش آبی در روستاهای دچار مشکل آب شرب آغازکرده و در عرصه آموزشی، فرهنگی و سازندگی کارهای خوبی در شهرستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات