خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری عنوان کرد

جهاد تبیین، روشنگری و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم خبرگزاری بسیج/ مطالبه‌گری باید سازنده باشد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: جهاد تبیین و روشنگری، امیدآفرینی و تزریق امید در جامعه از رسالت‌های مهم خبرگزاری بسیج است.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۲۸
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در نشست صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری بسیج استان همدان ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادی خبرنگاران، رسالت خبرنگاران را رسالت زینبی دانست و اظهار کرد: کار خبرنگاری بسیار ارزشمند و رسالت و کار خبرنگاران، همان رسالت و کار حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا است.

وی در تبیین اهمیت کار خبرنگاری، با عنوان اینکه حضرت زینب(س) نقش بسیار ارزنده‌ و مهمی در قیام امام حسین(ع) ایفا کرد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری کار حضرت زینب(س) در روشنگری و جهاد تبیین بعد از واقعه عاشورا هم‌سنگ با قیام امام حسین(ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه میراث گران سنگ اهل بیت(ع) با خبرنگاری جاودانه مانده است، کار خبرنگاری را در امتداد کار انبیاء الهی دانست و بیان کرد: اگر خبرنگاران نبودند و خبرنگاری صورت نمی‌گرفت چطور وقایع مهم تاریخ و اسلام به ما می‌رسید و از واقعه غدیر مطلع می‌شدیم؟ پایه کتاب الغدیر و آثار و روایتی که از اهل بیت(ع) به جا مانده خبرنگاری است.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگارن، با بیان اینکه شأن و جایگاه خبرنگاران در کشور متناسب با میزان کار و تلاش و تاثیرگذاری کار خبرنگاران نیست، گفت: خبرنگاران قشر مظلومی هستند که فعلا جایگاه آنان به آن جایگاه حقیقی خود نرسیده است؛ امیدواریم حقوق، شان و جایگاه خبرنگاران متناسب با کار آنها لحاظ شود و روزی برسد که مسئولین مربوطه نسبت به اهمیت این موضوع آگاه شوند و با تصویب قوانین لازم خبرنگاران به شأن و جایگاه مناسب برسند.

* خبرنگاران صف اول جهاد تبیین و افسران جبهه جنگ نرم دشمن هستند

نجاری خبرنگاران را در صف اول جهاد تبیین و افسران جبهه جنگ نرم در مقابله با دشمن معرفی کرد و ادامه داد: کار خبرنگاری کاری جهادی و سربازی جنگ نرم است.

وی در ادامه به جایگاه، اهمیت و رسالت خبرگزاری بسیج اشاره و بیان کرد: خبرگزاری بسیج، یک خبرگزاری نوبنیاد و ظرفیت رشد و پیشرفت در این خبرگزاری بسیار بالا و غیر قابل مقایسه با دیگر رسانه‌ها است و وابستگی آن به نهاد انقلابی بسیج و جایگاه معنوی بسیج که به نام امام(ره) و یادگار ایشان است، از بطن مردم، با مردم و برای مردم است و این ویژگی منحصر به فرد خبرگزاری بسیج است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در بیان ویژگی‌های خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج داری شاخصه‌های منحصر به فرد است و هر امری که منتسب به بسیج است، تقدس دارد، گفت: خبرگزاری بسیج هم از چنین ویژگی منحصربه فردی برخوردار بوده و تقدس دارد و از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری بسیج باید در راستای آگاه‌سازی و روشنگری موضوعات سیاسی و روز وارد عرصه شود، جهاد تبیین و روشنگری، امید آفرینی و تزریق امید در جامعه را از رسالت‌های مهم خبرگزاری بسیج دانست و اضافه کرد: خبرگزاری بسیج باید در این موضوعات وارد عرصه شود تا ضمن آگاه سازی، از اخبار ناصحیح، منفی و تحلیل‌های نادرست و ناامیدی در جامعه که دشمن برای این موضوع بسیار در تلاش است، جلوگیری کند.

نجاری بر مطالبه‌گری از مسئولین توسط خبرگزاری بسیج تاکید و یادآور شد: به خاطر جایگاه بسیج، خبرگزاری بسیج نیز باید در امر مطالبه‌گری وارد شود اما نباید به هر قیمتی و با هر ابزاری به این هدف رسید؛ در بیان نقدها و مطالبه‌گری‌ها نباید با رسانه‌های معاند مخرج مشترک داشت و باید مسیر و ابزار ما ابزار مقدسی باشد و تمام ملاحظات بسیج در این موضوع رعایت شود تا به خوبی به هدف رسید و یاری کننده و تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری باید از روی دلسوزی و سازنده بوده و خروجی آن به نفع مردم، نظام و جامعه باشد، نه از روی تخریب، نقد غیر سازنده و موجب ناامیدی مردم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خبرگزاری بسیج مرجع اخبار بسیج و سپاه است، خاطر نشان کرد: لازم است که این موضوع تقویت شود ضمن اینکه با تلاش‌های مجاهدانه خبرنگاران خبرگزاری بسیج استان به وضعیت قابل قبولی رسیده‌ایم اما رشد و پیشرفت وجود دارد و باید در این راستا تلاش کرد.

 

خبرنگار: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار