خبرهای داغ:
افشاری:

اتاق اصناف کشاورزی باید اعتماد کشاورزان را جلب کند

همدان-فرماندار تویسرکان گفت: اتاق اصناف کشاورزی اعتماد کشاورزان را جلب کند تا کشاورز نیز ذیل سیاست‌های شما قرار بگیرند و با همکاری موجب موفقیت اتاق اصناف کشاورزی شوند.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۴۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین افشاری در جلسه هیئت مدیره اتاق کشاورزی شهرستان‌های استان همدان که در فرمانداری تویسرکان برگزار شد، با اشاره به اهداف شکل‌گیری تشکل‌های کشاورزی اظهار کرد: اعمال سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه کشاورزی در پهنه سرزمینی یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربعی و همچنین بیان نظرات کشاورزان از سراسر این پهنه در نظام تصمیم‌گیری کشور دو هدف مهم این تشکل‌ها است.

وی بیان معضلات، پیگیری مشکلات و بیان راهکارها را از دیگر وظایف اتاق اصناف کشاورزی عنوان کرد و افزود: در سطح کشور در حوزه آب نتوانستیم صرفه‌جویی را انجام دهیم، با کارهای انجام شده مختصری بهره‌وری محصولات کشاورزی افزایش یافت اما صرفه جویی در آب اتفاق نیفتاد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به مصوبه امسال دولت مبنی براینکه از ساعت یک بعدازظهر که گرم‌ترین زمان روز است تا ۶ غروب که غالباً آب تبخیر می‌شود، برق قطع شود تا آب در سطح پخش و تبخیر نشود، گفت: برخی مناطق متأسفانه از این تصمیم تمکین نکردند.

وی با بیان اینکه وجود چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در اصل ریشه خود کشاورز را خشک می‌کند، گفت: متأسفانه در نحوه استفاده از کود و ترویج کشت محصولات کم آب بر موفق نبودیم که این مهم وظیفه تشکل کشاورزی را بیشتر می‌کند.

افشاری افزود: اتاق صنفی کشاورزان هم برای این است که این ابعاد مهم را به نظام صنفی منتقل و نظرات کشاورزان را هم به مسئولان منتقل کند.

وی با بیان اینکه اگر کشاورز به این اداراک نرسد که حضور شما مفید نیست همراهی و همکاری لازم را با شما نمی‌کند، گفت: اتاق اصناف کشاورزی اعتماد کشاورزان را جلب کند تا کشاورز نیز ذیل سیاست‌های شما قرار بگیرند و با همکاری موجب موفقیت اتاق اصناف کشاورزی شوند.

فرماندار تویسرکان گفت: انتقال موارد کارشناسی و بیان خطرات پیش رو از دیگر وظایف اتاق اصناف کشاورزی است.

* هویت بخشی و انسجام بخشی کشاورزان سال‌ها مغفول مانده است

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان نیز در این جلسه گفت: هویت بخشی و انسجام بخشی کشاورزان سال‌ها مغفول مانده بود.

مسعود اکبری با اشاره به اینکه اتاق کشاورزی یک تشکل غیر دولتی است، گفت: این تشکل ارزش‌گذاری شناسنامه‌ها و پروانه کسب را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طرح صدور پروانه کسب، کشاورزان واقعی و سطح زیر کشت و تعداد دام مشخص می‌شود، تأکید کرد: پروانه‌ها با دقت صادر شود تا بتوان از آنها در آمارها و برنامه‌ریزی‌ها به صورت مستند استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار