خبرهای داغ:
بالغ بر ۷ هزار راس دام سبک و سنگین در بخش قارون شهرستان دزپارت علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۹۸
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، نماینده دامپزشکی استان خوزستان در شهرستان دزپارت گفت: دومین اردو جهاد دامپزشکی در بخش قارون شهرستان دزپارت با حضور اکیپ‌های دامپزشکی، مرکز بهداشت، ناحیه سپاه و دهیاران شهرستان در مناطق محروم سادات حسینی به اجرا در آمد.

 

ایمن سازی بیش از ۷ هزار راس دام در دزپارت

 

طهمورث کایدی افزود : در این اردو جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام‌های منطقه از قبیل، انجام واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین و سبک، هاری در سگ‌های نگهبان و همچنین سم پاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری دام‌ها، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی پرداخته شد.

 

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از ۷ هزار راس دام سبک و ۷۵۰ راس دام سنگین برعلیه بیماری تب برفکی و ۲۰ قلاده سگ نگهبان نیر بر علیه هاری واکسینه گردیدند.

 

کایدی در ادامه گفت: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگل‌های خارجی دام و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاه‌های نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه شد.

 

نماینده اداره کل دامپزشکی استان خوزستان افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی، توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری و رفع محرومیت در این شهرستان برگزار شد.

 

وی برگزاری رزمایش‌های جهادی دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان نمود که این امر رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار