خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک : ایمن سازی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در غالب اردوی جهادی دامپزشکی در این شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۷۱
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حبیب سلمانوندی گفت: دومین اردوی جهادی دامپزشکی با مشارکت ادارات دامپزشکی، جهاد کشاورزی، امور عشایر، بخشداری قلعه تل) دهیاری‌ها شورای عشایری و سپاه و بسیج سازندگی ناحیه باغملک و قلعه تل با اعزام ۱۰ اکیپ بهداشتی درمانی در مناطقی، چون روستا‌ها و مناطق عشایری صعب العبور منطقه تنگ کرد، مال آقا، تمبی و بلقاب برگزار شد.ایمن سازی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک در باغملک

 

وی افزود: در این اردوی جهادی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام‌های منطقه از قبیل واکسیناسیون تب برفکی در دام سبک، هاری در سگ‌های نگهبان و همچنین سم پاشی دام‌ها و جایگاه نگهداری دام‌ها، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی پرداخته شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک برگزاری رزمایش‌های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد و گفت: این مهم در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

 

سلمانوندی اظهار کرد: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار شد.

 

وی همچنین بیان داشت: در این اردوی جهادی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

 

سلمانوندی در خاتمه افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگل‌های خارجی دام و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاه‌های نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار