ویژه:

رسانه‌ها یکی از ارکان دموکراسی در کنار قوا هستند

همدان-مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان بااشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:رسانه‌ها یکی از ارکان دموکراسی درکنار قوا هستند وامید است رسانه‌ها در کنار سه قوه به رسالت خود در راستای دموکراسی عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۴۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در همایش بزرگداشت مقام خبرنگار که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: کل رسانه‌هایی که در استان همدان دارای مجوز هستند، ۱۹۱ رسانه است که ۷۵ مورد مکتوب، ۱۶ مورد مجازی و  ۱۳۵ رسانه عمومی و تعدادی تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ رسانه در استان سرپرستی رسانه های سراسری را دارند، افزود: سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آگهی رسانه ها بوده که در سه ماهه امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سال گذشته  ۳ میلیارد تومان و سه ماهه امسال ۲۱۰ میلیون تومان یارانه به رسانه‌ها اعطاء شده است؛ همچنین در راستای ارائه خدمات به اصحاب رسانه تعداد  ۱۵۰ نفر امسال برای دریافت وام معرفی شدند و سال گذشته  ۱۱۰ نفر به سفر مشهد مقدس مشرف شدند.

وی ابراز کرد: تعدادی از مجوزها تعلیق شده بود که ۵ مورد با پیگیری‌ها رفع شد و برخی شکایات متعدد بود که با پادرمیانی رفع شده است.

ویژه عنوان کرد: امسال رویدادهای بزرگی در استان در حال رقم خوردن است، اولین آنها برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان است و می‌طلبد خبرنگاران به لحاظ محتوایی و انعکاس خبری اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: هفته دولت را در پیش داریم و باید از سوی رسانه ها شیرینی دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم بین مردم بیشتر ملموس باشد و ثبت جهانی هگمتانه را داریم که به طور قطع می‌تواند برکات خوبی برای استان داشته باشد.

ویژه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش است، گفت: رسانه‌ها یکی از ارکان دموکراسی در کنار قوا هستند و امیدواریم رسانه‌ها و مطبوعات در کنار سه قوه به رسالت خود در راستای دموکراسی عمل کنند، چراکه دشمن به دنبال ضربه زدن از طریق رسانه‌های خود است و نیاز است رسانه‌ها به این مورد توجه داشته باشند و در زمین دشمن بازی نکنیم؛ دشمن به دنبال سیاه‌نمایی نظام است و هر اتفاقی بیفتد در دنیا خیلی زیبا ارائه می‌دهند اما اتفاقات داخل ایران را در بوق و کرنا می‌کنند.

وی با درخواست از استاندار همدان برای افزایش اشتراک رسانه‌ها در ادارات و با بیان اینکه با این امر به چرخه رسانه کمک می‌شود، ابراز کرد: خبرنگارانی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند امیدواریم سهمی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه متقاضیان جدید به دنبال دریافت تسهیلات طرح ملی مسکن هستند و باید به این امر توجه شود، گفت: سهمیه‌ای برای جذب نیرو از خبرنگاران در ادارات در نظر گرفته شود.

ویژه عنوان کرد: با پیگیری انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها قرار است مجوز دوره‌های کوتاه مدت دانشگاهی صادر شود و به دنبال این هستیم که دانشگاه فرهنگ و هنر و رسانه استان را دوباره راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار